Bukefalos 28 år!

Märkt på fel sida?

MissFideli

Trådstartare
Sitter på elitauktionen nu och såg att en var frysmärkt på fel sida. Varför? Kennet Sisu heter den om det kan hjälpa.
 
Sv: Märkt på fel sida?

kennetvatrav-1000.jpg


nääää
 
Sv: Märkt på fel sida?

Nej, det måste varit nån annan. Märkningen satt långt ner och hade större siffror utan S.
 
Sv: Märkt på fel sida?

större siffror utan S låter som en amerikansk häst. Men de har också sin märkning på höger sida.... jag vet inte hur andra länders frysmärkning ser ut.
 
Sv: Märkt på fel sida?

kl

Såhär ser det ut i ST...om det vore på vä sida skulle det säkert stå det

SIGNALEMENT
Huvud: några vita hår i pannan
Höger fram: oregelbunden vit kota
Höger bak: oregelbunden vit kota
Vänster fram: vita hår i inre kronranden och vita ballar
Vänster bak: vit innerballe
Övrigt:
Svenskt frysmärkningsnummer: S01997
 
Sv: Märkt på fel sida?

Det var inte nummer två du såg?

Ås hästarna är nämligen frysmärkta vänster sida också, det är väl för att de ska kunna identifiera dem enkelt själva!

Tarragona Ås signalement:
SIGNALEMENT
Huvud:
Höger fram:
Höger bak:
Vänster fram:
Vänster bak: vit kota med svarta fläckar i kronranden
Övrigt: frysmärkt ACL34 på halsens vänstra sida
Svenskt frysmärkningsnummer: S03955
 
Sv: Märkt på fel sida?

Hästen före Kennet Sisu var en Ås-häst. Var ut och kollade på Kennet i boxen och det var inte han. Så det kan absolut ha varit Ås-hästen.
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 207
Senast: Efwa
·
Kläder & Bli fin Om det ens är ett känt märke. Jag har en kavaj jag en gång i tiden köpt second hand som det står "Rapps dam" på. Jag hittar ingenting om...
Svar
6
· Visningar
718
Senast: Ramona
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: JohannaB
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp