Bukefalos 28 år!

Magen växer

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjorddressyr

När börjar magen växa egentligen när man är gravid? Antar att det precis som allt annat är individuellt, men på ett ungefär?
 
Sv: Magen växer

på mig nu i vecka 14. byxorna passar inte så bra längre :angel:
 
Sv: Magen växer

Min sväller på en gång pga gaser i magen som håller i sig fram till fjärde månaden ungefär. Och då börjar man se en kula av unge och livmoder (nu v 17 tror jag) men kan ha alla byxor ännu. Så det är svårt att avgöra när magen växer pga barnet.
 
Sv: Magen växer

Olika på olika personer och olika med olika barn för mig i alla fall. Barn ett kunde jag knäppa mina ridbyxor i sjunde månaden, i åtonde började magen bli synas ordentligt.
Barn två hade jag jättemage redan i fjärde månaden och den blev bara större och större och större. barn tre kanske i femte månaden.

Har en kompis som barnmorskan sa bär sitt barn långt in och på henne syntes det nästan ingenting alls fram till kanske åttonde månade med båda hennes barn.
 
Sv: Magen växer

Det sägs att med första barnet syns det efter fem månader, med andra efter fem minuter :cool:

Det beror lite på hur din livmoder ligger, om den är framåtvikt vilket är vanligast syns det oftast i fjärde månaden.

Men man ökar ju gärna lite allmänt i vikt så byxorna inte går igen även tidigare :o
 
Sv: Magen växer

Jag är i vecka 10 från idag och jag och sambon ser att min mage är större än vanligt. Det är säkert mycket gaser :eek: :angel: men nedre delen av magen är alldeles stenhård och som en liten bulle däri. Jag kan ha mina byxor utan problem men de sitter inte riktigt som förut. jag har inte gått upp i vikt heller...
 
Sv: Magen växer

jag hälsade ju på dig när jag var runt v.12 tror jag. Då kunde jag ha vissa av mina vanliga byxor fortfarande, men ni såg ju inget direkt... Men runt v. 18 hade jag bara mysbyxor i "vanlig" byxväg som passade.
VI såg det tidigare, men andra såg det inte förrens runt v. 16-18 om de visste om det...
 
Sv: Magen växer

Min mage började växa mkt fort och jag hade synlig mage innan månad 4! Men det är individuellt. Vid månad 6 brukar nog de flesta magar synas lite - min var STOR då...
 
Sv: Magen växer

Min är STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR nu :eek:

Lika stor som precis innan den förra kom ut....

Tim
(med två månader kvar :eek: :eek: :eek: )
 
Sv: Magen växer

Min syntes i - som vi trodde då - v 12 ungefär.
Men efter ultraljudet visade det sig att jag var nästan 3 veckor längre gången, så med andra ord kan man nog säga att magen syntes i v14-15 någonting.
Nu är jag i v 21 och har en rejäl kula. Gått upp ca 5 kilo hittills, och fasar för att det ska dra iväg riktigt ordentligt... :crazy:

Mvh Tillis
 
Sv: Magen växer

Jag är nu i v 15 och min mage syns väl. (2:a graviditeten). Upplever som att magen har kommit mycket fortare än förra gången. Kan inte ha vanliga byxor utan hasar fram i mammabyxor.
 
Sv: Magen växer

Jag är lika småfet som jag alltid har varit så på mig syns det bara när jag ligger ner eller när jag har sammandragningar... Är i vecka
33. Samt att jag som mest hade gått ner 6 kilo från inskrivningsvikten, men har 2.5 kilo kvar upp till den.

Det är roligt nästan jämt:)

Folk som jag inte har träffat på ett par månader som inte vet att jag är gravid anar ingenting:)
 
Sv: Magen växer

Med mina tvillingar så hade jag mina vanliga jeans till vecka 21 ungefär - med enligen såg jag sprickfärdig ut i vecka 21. Så det är helt klart olika.
 
Sv: Magen växer

Jag har varit med om en kompis där man knappt såg någon mage förrens precis för förlossningen. Smal tjej så det var ingen som kunde tro att hon väntade barn förrens hon själv berättade.
 
Sv: Magen växer

Min mage började synas i v.16-17 kanske. Berättade inte förrän efter ul, men några hade anat innan då de tyckt att jag lagt på mig lite. Ungefär i v.20 vart det en riktig bebis-mage.
Nu är jag i v.27 och det syns väl att jag är gravid, +7 kg. :)
 
Sv: Magen växer

Jag har tvingats börja använda mammakläder runt vecka 14 alla gångerna. Nu är jag i vecka 16 eller nåt och folk har börjat fråga om jag ska ha en till... :o (trean på väg)
Och jag kommer förmodligen bli lika ENORM den här gången som de två föregående..
(vecka 37:)
profil.jpg
 
Sv: Magen växer

Nääää, sådär ser du INTE ut. Du har pajjat hela min bild av dig ju!
 
Sv: Magen växer

Skrattar!!
Nä, inte just nu.. :p För än så länge är maggen mer i stil med min flodis... :rofl:
Men det ÄR ja gpå bilden, tagen på julafton. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Precis ovanför skrevet och under magen) i det där vecket har jag fått skavsår. Jag är en varm person av mig så det började med lite...
Svar
17
· Visningar
1 370
Senast: Barret
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
726
Senast: Hazel
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp