Bukefalos 28 år!

mager häst?

starcraft

Trådstartare
Finns det något som är bra att ge till hästar som behöver lägga på hullet, men utan att ge dom för mycket energi? Det känns som jag är slut på idéer till min häst som inte vill lägga på sig mer...
 
Sv: mager häst?

Mera bra (både hygieniskt bra så det är smakligt samt med bra värden) grovfoder?
 
Sv: mager häst?

Korn brukar ju funka bra som hulluppbyggare + fri tillgång dygnet runt på ett bra grovfoder..
 
Sv: mager häst?

Glömde. Visst är tänder och ev. förekomst av mask kollad? Sånt kan också ställa till det.
 
Sv: mager häst?

tgd skrev:
Glömde. Visst är tänder och ev. förekomst av mask kollad? Sånt kan också ställa till det.

Om detta är kollat och i sin ordning skulle jag tipsa om Solid Gold, hästens mage mår mycket bra av det!! Jag ger det tillsammans med Fibergi och resultatet är bra :D
 
Sv: mager häst?

Jag brukar ge lusern, pellets eller hackad strå.
 
Sv: mager häst?

curryfia skrev:
Om detta är kollat och i sin ordning skulle jag tipsa om Solid Gold, hästens mage mår mycket bra av det!! Jag ger det tillsammans med Fibergi och resultatet är bra :D


Han är regelbundet avmaskad under sommaren/hösten nu så mask bör det ju inte vara och tänder kollades för ca 3-4 månader sedan.

Var får man tag på Solid Gold? Vad kostar det?
 
Sv: mager häst?

Några tips:

* Fri tillgång på grovfoder.
* Lusern.
* Foderjäst. (ser till att magen mår bra och att hästen tar upp näringen bättre.)
* Korn. (Men det ger ju energi)
 
Sv: mager häst?

Det kanske är lite svårt att få tag på, men om du går in på www.ladugardsinrede.com (kan ej länka) och klickar på Solid gold i vänsterspalten så får du fram info om det + några återförsäljare. Det är rätt dyrt, 1 säck a 20 kg kostar ca 400 ex moms. Jag ger ca 0,5 kg/dag och tycker det är värt pengarna flera gånger om...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
769
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 056
Senast: Ise
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 056
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp