• Avel
  • Trådstartare Trådstartare zuzzen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 509
Sv: Magini..

Tudord skrev:
Den jag red med, 172 eller 173cm var han:eek:

Dom är inte små..nackdelen med när hon va så bitchig med..då var det inte kul att stå bredvid en sådan sto pålle..Man kände sig rätt liten;)

Låter som den jag red, förutom att hon fick klättra över hinder. Hon är en klar dressyrhäst, men underbara bakben. Tyvärr inte sett några ökningar då hon inte var i kondition när jag red.

Onward skrev:
Den Magini avkomman jag red var inte så liten hon 170 om inte högre...:d

Hon var stor=) Hade bara för mej att dom brukar vara lite mindre och vet många mindre pållar efter honom och han själv är ju inte speciellt stor, men där ser man trodde jag ja!:rofl:

Jag red en Magini-avkomma för ganska många år sedan. Han var rätt stor, 170 cm eller mer (mamman var 164 cm, tror jag), och riktigt, riktigt snygg. Ganska tufft psyke och en del "egna idéer", men fullt hanterbar och trevlig att rida.

jag har ett Magini-sto och jag kan inte annat än att hålla med om att det är en underbar häst :love: , men fy tusan vilket humör hon har.... När jag red in henne som 3-åring damp jag i backen efter 30 sekunder... sen tog det ett bra tag innan hon var ridbar. Har aldrig sett en häst med större spänst... :crazy: hennes bocksprång är enorma. Idag är hon 12 år, har gått Medelsvår A fälttävlan, 1,20 banhoppning och startat MSV B:4 dressyr och fått ett föl.

Hoppmässigt är hon svår, bra kapacitet men kan lägga av om hon inte är på humör, i dressyren finns massor att hämta.

Jag valde att betäcka henne med Rubinrot, för hans temperatments skull. Fölungen är hittills jättesnäll men han är ju bara ett föl än.

Jag rekommenderar Magini om du är beredd på att du kan få en med humör och variernade färg. Mitt sto byter fuxfärg mellan sommar och vinter...:angel:

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Hedwig
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka