Många tipsar om omeprazol och det kan absolut lindra vid längre tids användning. Dock viktigt att påpeka att omeprazol bara minskar symptomen, viktigaste är att göra något åt orsaken (livsstilsförändringar). Omeprazol behöver sedan trappas ut. Slutar man tvärt slår det ofta tillbaka.

Nog är det så. Började självmedicinera med Losec, men tog kontakt med läkare efter två veckors användning som skrev ut Esomeprazol utan att tveka. Skulle äta i fyra veckor, men mådde skit ändå. Fick ytterligare en omgång, men gav upp nu i jul och började ta Losec igen. Mår mycket bättre. Jag anar att stressen är den stora boven här. Viktnedgång pågår och tack vare "magkatarren" är det ännu lättare att gå ned i vikt.
 
Galieve funkar för mig, som att tugga krita men funkar bra (finns olika former tror jag). Fick biverkningar av Omeprazol som alla lovordar...

Man reagerar nog väldigt individuellt på dessa olika mediciner. Har mött många som äter den jag fick som är lyriska, men jag mådde inte bra.
 
Ett av de bästa för att lindra suget för mig är faktiskt osaltade popcorn :o Har till och med skaffat en sån där varmluftspoppare under senaste episoden, inbillar mig att det fungerar bättre än att poppa i olja. Det är ju inte gott, men det lindrar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
1 752
Senast: CaisaCax
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 756
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp