Många tipsar om omeprazol och det kan absolut lindra vid längre tids användning. Dock viktigt att påpeka att omeprazol bara minskar symptomen, viktigaste är att göra något åt orsaken (livsstilsförändringar). Omeprazol behöver sedan trappas ut. Slutar man tvärt slår det ofta tillbaka.

Nog är det så. Började självmedicinera med Losec, men tog kontakt med läkare efter två veckors användning som skrev ut Esomeprazol utan att tveka. Skulle äta i fyra veckor, men mådde skit ändå. Fick ytterligare en omgång, men gav upp nu i jul och började ta Losec igen. Mår mycket bättre. Jag anar att stressen är den stora boven här. Viktnedgång pågår och tack vare "magkatarren" är det ännu lättare att gå ned i vikt.

Ett av de bästa för att lindra suget för mig är faktiskt osaltade popcorn :o Har till och med skaffat en sån där varmluftspoppare under senaste episoden, inbillar mig att det fungerar bättre än att poppa i olja. Det är ju inte gott, men det lindrar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 421
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 467
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Då vi inte längre parkerar gratis på jobbet har jag börjat fundera på lite olika sätt att ta mig till och från jobbet. Funderar på...
Svar
7
· Visningar
446
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka