M
Muppe00
Det här med magnesium till tittiga hästar, kan någon utveckla det för mig? Egna erfarenheter? Vad gör magnesiumet eg med hästen eftersom det hjälper osv...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Muppe00 skrev:Det här med magnesium till tittiga hästar, kan någon utveckla det för mig? Egna erfarenheter? Vad gör magnesiumet eg med hästen eftersom det hjälper osv...
Muppe00 skrev:Det här med magnesium till tittiga hästar, kan någon utveckla det för mig? Egna erfarenheter? Vad gör magnesiumet eg med hästen eftersom det hjälper osv...
Muppe00 skrev:Jag ska riva fram mina foderanalyser och sätta mig och räkna. Magnesium har jag inte kollat i foderstaten nämligen....
nej, det är inte speciellt mycket, polarens ponny har 7 g Mg som behov, hon får 9 g just nu och skulle man ge Mg tillskott 1½ mått är dosen uppe på 200%..marti130 skrev:Rimliga mängder magnesium är ofarliga står det i min Mineral & Vitaminbok. Men vad är rimliga mängder? 100-200% låter väl mycket i mina öron. Det finns dessutom en fara med det hela. Det är så att i kombination med överskott av fosfor kan magnesiumöverskottet innebära en ökad risk för bildning av tarm- och urinstenar.
//marti