Magnus Härenstam är död.

Mia_R

Trådstartare
Så tråkigt att läsa, jag trodde han skulle ha många år kvar. En av de stora som stigit ner från scenen för gott. :cry:
 
Så tråkigt att läsa, jag trodde han skulle ha många år kvar. En av de stora som stigit ner från scenen för gott. :cry:
Ja det är verkligen ledsamt! Samtidigt blev jag ännu mer ledsen när kvällstidningarna länkade till en "minnessida" om Magnus som skulle vara från familjen men det kändes som om det enbart var reklam för hans bok... En aning ovärdigt helt enkelt, att använda sig av hans död för att sälja böcker... :cry:
 
Alla tre myrorna är nu borta :cry:
Fem myror.....ett program lika gammalt som mig och som även lärde min son att "smaka" på orden så han kunde skriva dom.
Minns när sonen skrev sitt första riktiga ord. KANIN.
"Hur visste du hur det skulle skrivas?"
"Jag gjorde som Magnus och Brasse sa. Jag smakade på ordet"
Filip var då 5 år gammal och hade fått Fem myror på DVD.

Sen har ju Magnus funnits med i så mycket mer. Hatten av för Magnus Härenstam och fuck cancer.
 
Det knöt sig i magen när jag läste det. Inte minst för att jag tänkte på honom av ingen anledning alls dagen innan... :(
Vi och vår tv-"kultur" har honom att tacka för otroligt mycket...Fem myror, Jeopardy och så mycket annat som förknippats med honom genom alla år :(
 
Jag tyckte han kändes knackig på Hellenius hörna så jag är inte jätteförvånad, men det är tråkigt att han inte fick bli äldre, 73 år är ingen ålder nu för tiden. :(
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 395
Senast: Luff
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
313
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp