Det här med stor bokstav vid radbyte.....

Rie

Trådstartare
Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt?
Inte ändrar till stor bokstav på det första ordet i raden.
Min sambo har inte lyckats lära sig hur man gör, trots mina många försök. Han hävdar att det inte är hans fel, att det är datorns fel som gör så.
Han skriver mycket i jobbet och jag (och säkert andra) ser direkt om det är han som skrivit en text.
Meningarna blir ganska konstiga om man läser dem som de är skrivna, tycker jag.
Det känns så onödigt.

Eftersom han har gjort så i många år och uppenbarligen inte tänker ändra på sig (datorns fel!) så tänker jag att det kanske finns någon inställning någonstans där man kan ändra?
Då kan han fortsätta skriva som han har gjort men texterna blir bättre.
 
Om en tycker på enter för att byta rad så blir det en stor bokstav. Låter en word byta rad själv genom att bara fortsätta att skriva så blir det inte stor bokstav. Som i denna texten. Eller missuppfattade jag frågan?

En kan också, efter en skrivit klart, markera allt och byta från versaler till gemener i en meny högst upp.
 
Om en tycker på enter för att byta rad så blir det en stor bokstav. Låter en word byta rad själv genom att bara fortsätta att skriva så blir det inte stor bokstav. Som i denna texten. Eller missuppfattade jag frågan?

En kan också, efter en skrivit klart, markera allt och byta från versaler till gemener i en meny högst upp.
Jag har inte ens kommit på att fråga honom om det. Antog att han ville ha det på ett visst sätt.
 
Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt?
Inte ändrar till stor bokstav på det första ordet i raden.
Min sambo har inte lyckats lära sig hur man gör, trots mina många försök. Han hävdar att det inte är hans fel, att det är datorns fel som gör så.
Han skriver mycket i jobbet och jag (och säkert andra) ser direkt om det är han som skrivit en text.
Meningarna blir ganska konstiga om man läser dem som de är skrivna, tycker jag.
Det känns så onödigt.

Eftersom han har gjort så i många år och uppenbarligen inte tänker ändra på sig (datorns fel!) så tänker jag att det kanske finns någon inställning någonstans där man kan ändra?
Då kan han fortsätta skriva som han har gjort men texterna blir bättre.
Enter= styckebyte. Dvs stor bokstav.

Vill man enbart göra ett radbyte trycker man shift+enter.

Hälsa illern att det borde han listat ut ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
530
Senast: Myrten
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 219
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
10 911
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp