Magnus Härenstam är död.

Mia_R

Trådstartare
Så tråkigt att läsa, jag trodde han skulle ha många år kvar. En av de stora som stigit ner från scenen för gott. :cry:
 
Så tråkigt att läsa, jag trodde han skulle ha många år kvar. En av de stora som stigit ner från scenen för gott. :cry:
Ja det är verkligen ledsamt! Samtidigt blev jag ännu mer ledsen när kvällstidningarna länkade till en "minnessida" om Magnus som skulle vara från familjen men det kändes som om det enbart var reklam för hans bok... En aning ovärdigt helt enkelt, att använda sig av hans död för att sälja böcker... :cry:
 
Alla tre myrorna är nu borta :cry:
Fem myror.....ett program lika gammalt som mig och som även lärde min son att "smaka" på orden så han kunde skriva dom.
Minns när sonen skrev sitt första riktiga ord. KANIN.
"Hur visste du hur det skulle skrivas?"
"Jag gjorde som Magnus och Brasse sa. Jag smakade på ordet"
Filip var då 5 år gammal och hade fått Fem myror på DVD.

Sen har ju Magnus funnits med i så mycket mer. Hatten av för Magnus Härenstam och fuck cancer.
 
Det knöt sig i magen när jag läste det. Inte minst för att jag tänkte på honom av ingen anledning alls dagen innan... :(
Vi och vår tv-"kultur" har honom att tacka för otroligt mycket...Fem myror, Jeopardy och så mycket annat som förknippats med honom genom alla år :(
 
Jag tyckte han kändes knackig på Hellenius hörna så jag är inte jätteförvånad, men det är tråkigt att han inte fick bli äldre, 73 år är ingen ålder nu för tiden. :(
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Ava22
·
Samhälle Jag håller på att läsa en bok, Jag var Mengeles patolog, och jag har blivit så berörd. Så illa berörd men det har också fått mig att...
2
Svar
22
· Visningar
1 980
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 477
Senast: Summerwind
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 487
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp