Magnussons vuxen /spannmålsfria?

Jag försökte ge mina Magnussons ett tag, tycker det verkar vara toppenfoder, däremot verkar det var rätt oaptitligt, mina (labbar!!) vägrar äta det...
Min tollare ville inte heller äta det och hon är inte särskilt kräsen…

Massor av bajs och inte särskilt bra i magen heller. Avis på de som kan ge fodret, för på pappret gillar jag det men för min hund var det tveklöst det sämsta fodret jag testat.
 
Hmm det låter ju inte helt lovande det ni skriver 🙈. Tänker nog ändå att vi provar en liten påse och blandar med när den här säcken RC Medium Puppy börjar ta slut.
 
Uppenbarligen väldigt olika, Tudde fick Acana när han flyttade in. Sket mängder och dåligt, vågade till slut byta till Magnussons junior efter att ha sett det rekommenderas här och han är så mycket bättre i magen nu :)
 
Sparven funkade bra på valpfodret, men var lite lös i magen när jag gick över till vuxen. Nu ger jag spannmålsfria och bajset är bättre och han äter med god aptit :)
 
  • Gilla
Reactions: ako
Kan rapportera att vi ger Magnusson Vuxen (alltså det ”vanligaste” av varianterna) sen två månader och vovven äter glatt och är bra i magen. Dock ger vi typ hälften av den mängd som rekommenderas på säcken och på den giva han får är han alldeles lagom. Han knaprar dock i sig ett tuggben och ca 0,5 dl hundgodis per dag också.
Men fodervalet känns alltså rätt. Tack för all input och God Fortsättning 🎅🏽!
 
Kul med uppdatering!

Ja, portionerna kanske är lite väl generösa för även våra får typ hälften men så får de i sig en del extra i form av träningsgodis.
Bcn får Magnusson grainfree och äter nästan den mängd som är angiven på förpackningen man så är han inte lika lättfödd som de andra.

God Jul!
 
  • Gilla
Reactions: ako
Min hund avskyr Magnussons spannmålsfria foder och själv tyckte jag att fodret var väldigt kletigt efter att det fått svälla. 😕
 
  • Gilla
Reactions: ako
Jag är inne på hund nummer fem som äter Magnussons. Har haft både Light och vuxen. Den ena hunden fick spannmålsfria en period men tyckte inte det var gott.
Alla hundarna har varit blanka och fina i pälsen och hållit hullet lagom (dock på klart mindre giva än vad påsen säger) och avföringen har funkat fint, 2-3 ggr/dag.

Vet dock en del mer kräsna hundar som inte tycker det är gott, så det kan ju vara bra att prova först :)
 
  • Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 021
Senast: Cilva
·
Äldre Jag har gått med en krackelerad telefon sedan november förra året och är för snål för att laga den eftersom jag ändå planerar att byta...
Svar
12
· Visningar
1 047
Senast: NotlikeI
·
H
Övr. Hund Jag har kastat mig in i foderdjungeln. Var till en nyöppnad djuraffär där jag bor för ungefär en månad sedan, någon vecka efter att jag...
Svar
17
· Visningar
2 013
Senast: Blueeyes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp