Bukefalos 28 år!

Magsjuka - hur länge ska man vara orolig?

Fossing

Trådstartare
Snabba, lugnande svar hitåt, tack!

Var hos en kompis för en vecka sedan, träffade även hens partner. Dagen efter (alltså i måndags) blev partnern magsjuk och i onsdags även min kompis. Hur stor är risken att jag blev smittad och kommer att börja kräkas närsomhelst?

Jag är LIVRÄDD för att kräkas och har mått dåligt hela veckan för det här. Ångest = illamående = mer ångest! Jag försöker intala mig själv att om det gått en vecka utan att det brutit ut har jag antagligen inte blivit smittad, men det vore fint att få allvetande Buke att hålla med mig!

Glad valdag förresten, hoppas ni röstat!
 
Har du inte träffat dem på en vecka? Då är det nog väldigt liten risk att du är smittad. Det lilla illamåendet du känt under veckan kan även varit det "enda" du drabbats av.

Jag tror inte du behöver oroa dig. Partnern smittade troligen din kompis.
 
Det brukar inte smitta innan det brytit ut, så redan där kan du va lugn. :)
Och hade du vart där när dom blev sjuka så brukar det ta runt 24-48 timmar från det att man blivit smittad tills det bryter ut :)

Jag brukar dessutom må illa när jag hör ordet magsjuka, så det kan va psykiskt också att du känner dig illamående :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Varning för kanske rörigt och svamligt inlägg. Är så orolig att jag håller på att kräkas. Min son var dålig i magen förra veckan...
Svar
7
· Visningar
2 167
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp