Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha är det såNej, Plantagen finns i Falun. Däremot finns Blomsterlandet bredvid ÖoB på handelsområdet Norra Backa (IKEA osv).
Egentligen tycker jag att det är roligare när man är på resande fot att utgå från det lokala utbudet än att försöka göra som hemma.
<snip>
Jag ber den narmaste ICA ta hemoch sedan tittar jag om jag kan hitta att plantera ocksa!
![]()
Da jag faktiskt ar Svensk och vaxte upp i Sverige lagar jag ocksa mat "pa Svenskt satt"men familj och vanner som varit hos oss har speciella krav och vill ha mat "som i USA"
Det ar dessutom inte latt att laga Svensk typ av mat da jag inte tal mjolk produkter sa bra. Jag kan ata lite smor, gradde eller mjolk, det har fatt bli lakrits glass sedan vi kom och lar formodligen fortsatta sommaren ut.
Vi har ett sa fantastiskt slakteri har bredvid och det finns hur mycket gott farskt kott som helst, sa det ar sa latt att gora salsas, guacamole, eller andra lampliga roror istallet for saser. Nu gillar jag farsk koriander och tycker att det ar en nodvandig ingrediens i vissa salsas ... sa jag fortsatter leta.
![]()
Da jag faktiskt ar Svensk och vaxte upp i Sverige lagar jag ocksa mat "pa Svenskt satt"men familj och vanner som varit hos oss har speciella krav och vill ha mat "som i USA"
Det ar dessutom inte latt att laga Svensk typ av mat da jag inte tal mjolk produkter sa bra. Jag kan ata lite smor, gradde eller mjolk, det har fatt bli lakrits glass sedan vi kom och lar formodligen fortsatta sommaren ut.
Vi har ett sa fantastiskt slakteri har bredvid och det finns hur mycket gott farskt kott som helst, sa det ar sa latt att gora salsas, guacamole, eller andra lampliga roror istallet for saser. Nu gillar jag farsk koriander och tycker att det ar en nodvandig ingrediens i vissa salsas ... sa jag fortsatter leta.
![]()
Som sagt, valio har ett stort laktosfritt utbud, men till grillat finns det ju också en massa andra goda alternativ än svenskt och nordamerikanskt kök, typ karibiskt, spanskt, portugisiskt, arabiskt - där varken koriander eller mejeriprodukter är ett måste.