Kryddor i Sverige ...

Farsk koriander ar supergott i lagom mangd ... torkad ar dock inte riktigt samma sak, och absolut inte fron. Goji bar ar ocksa gott :d
 
Farsk koriander ar supergott i lagom mangd ... torkad ar dock inte riktigt samma sak, och absolut inte fron. Goji bar ar ocksa gott :d
Jag håller med, färsk koriander är supergott, torkad och frön är inte på samma planet ens. Och gojibär är supergott, speciellt chokladdoppade som jag skulle kunna köpa kilovis av när jag är i hötorgshallen...:d
 
Jag tycker att koriander smakar tvål. Jag KAN äta det utan att avlida, men jag förstår mig verkligen inte på det.

Dock - jag har fått tabbouleh med koriander istället för slätbladig persilja, och det var riktigt gott, konstigt nog!
 
Farsk koriander ar supergott i lagom mangd ... torkad ar dock inte riktigt samma sak, och absolut inte fron. Goji bar ar ocksa gott :d
Nu har jag gjort en liten undersökning bland vänner runt om i landet. Även Dalarna.

Färsk koriander finns på Konsum på liten ort. På ICA (Kvantum och Maxi) i flera större orter och i nån Thaiaffär. Maxi i Borlänge har, enligt mycket säker källa!!
Du får helt enkelt fråga. Jag vägrar att tro att de städer du varit i saknar dem! Kanske du letat på fel ställe i diskarna?

Spännande detta - jakten på den försvunna koriandern :D
 
Jag fragade pa ICA Maxi i Borlange och i de andra mindre ICA butikerna samt en COOP. Ingen hade. Jag maste alltsa haft otur.

Jag har nu satt som mal att leta vidare pa plant tradgardar ... kan jag satta ut vet jag i alla fall att jag har hela resten av sommaren. :)
 
Jag tror det helt enkelt kan vara så att personalen har lite dålig koll. Den färska koriandern kommer med alla andra färska kryddor(och ofta är det bara en person som är ansvarig för att packa upp grönsaker) så det är bäst att leta där själv.

Jag bor också i Dalarna på en ort avsevärt mindre än Borlänge och även mindre än Ludvika och här finns färsk koriander i alla tre matbutikerna. Så i värsta fall får du väl komma hit och träna hund med mig och köpa på dig koriander. :D
 

Liknande trådar

Mat Min Chrons har beslutat att vara riktigt besvarlig igen och just nu ar jag lite "lost" i vad jag kan fixa for mat som ocksa smakar som...
2
Svar
24
· Visningar
2 089
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 802
Senast: cucoomber
·
Övr. Hund Jag blir lite konfunderad av min hund och hans beteenden I vissa sammanhang. Trots att jag egentligen borde veta hur jag ska ga tillvaga...
Svar
7
· Visningar
865
Senast: Lager
·
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp