Bukefalos 28 år!

Måla med lackfärg inomhus?

Armani__

Trådstartare
Kan man göra det, typ idag?
Har inte möjlighet att måla utomhus (bor i lägenhet och det är snor-kallt!). Vi har dessutom en mycket öppen planlösning, alltså endast dörr till trapphuset och in till vår mini-toalett, så jag har inte möjlighet att stänga in mig i ett rum och måla heller.
Klarar jag och vovven av att greja med detta under dagen eller luktar det för starkt tror ni? Och kan vi alla tre sova i det inatt?
Vill hemskt gärna måla skåpet!!
 
Sv: Måla med lackfärg inomhus?

Det är ju naturligtvis inte jättenyttigt, men... Är det ett stort skåp? Är lägenheten stor? Kan du inte ställa det nära ett fönster och ha fönstret öppet, så kallt är det ju inte ändå. Ni får bädda med dubbla täcken ;o)
Är det inte vattenbaserat så kan det ju lukta rätt bra. Går det inte att byta till vattenbaserad färg istället?
 
Sv: Måla med lackfärg inomhus?

Det är ju naturligtvis inte jättenyttigt, men... Är det ett stort skåp? Är lägenheten stor? Kan du inte ställa det nära ett fönster och ha fönstret öppet, så kallt är det ju inte ändå. Ni får bädda med dubbla täcken ;o)
Är det inte vattenbaserat så kan det ju lukta rätt bra. Går det inte att byta till vattenbaserad färg istället?

Hmm.. Nä skåpet är inte så stort, inte heller lägenheten (ca 50 kvm). Vi har endast takfönster, ett vanligt men det är i sovrummet.
Får kanske byta färg då, tänkte mest att det var den jag hade hemma.

Fasen, du gav mig fel svar,hahaha..
 
Sv: Måla med lackfärg inomhus?

Det beror på om du har lösningsbaserad lackfärg eller vattenbaserad lackfärg. Den vattenbaserade fixar du med fönsterventilation och en långpromenad, den lösningsbaserade bör du inte måla med i hemmet om du inte har möjlighet att stänga till ett rum och köra med öppna fönster därinne i något dygn.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 666
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 346
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp