måla om plåttävlinggskåp

Messy

Trådstartare
Mitt var ute i regnet några veckor och har "bubblat" på ovansidan... Går det att måla om? Det är ett plåtskåp.
Hur får man bort resten av färgen? Eller behövs det inte?
Man kanske bara behöver skrapa bort det som går?

Kör man någon lackfärg?

Sv: måla om plåttävlinggskåp

Ska man ha bort färgen brukar det enklaste vara lämna in den och få den blästrad. Då är man tillbaka till början så att säga och efter målning så kommer det att se ut som nytt igen. Men det blir inte billigt.

Kör man lite billigare variant så borstar/skrapar man av så mycket man kan av rost och lös färg. Sedan målar man med metallfärg (färg avsedd för att måla på metall). Bäst resultat får nog med den som kallas för hammarlack. Men det kan rådgöra med personalen i färgaffären om.

Sv: måla om plåttävlinggskåp

tack!

hade bara tänkt fräscha till det lite, inte lägga ner en förmögenhet! :)

tävlar inte ens, men synd om skåpet ska bli förstört!

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 307
Senast: Capybara
·
Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 124
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
221
Senast: Gimlan
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 714
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ponnytrav