Bukefalos 28 år!

måla stigbyglar

videnlis

Trådstartare
Jag blev sugen på turkosa stugbyglar. Vet att K*rlslund har. Men vill ha en nyans mörkareO_o
Hursomhelst, går det att måla själv, så att färgen håller?
Eller blir det bara svindyrt o ohållbart?
 
Sv: måla stigbyglar

Jag har målat svart en gång med hammarlack, har för mig det höll bra. Men du måste nog använda hammarlack eller liknande, frågan är om det finns i turkos..
 
Sv: måla stigbyglar

okej, men vad är hammarlack ?
Tänkte på nåt för bilar, men dom´lär vara dyra, och det ska vara grundfärg, målning och lack ..?
 
Sv: måla stigbyglar

En kompis till mig spraymålade en billigare kopia av kwick-out i turkosblått! Blev jättesnyggt och höll bra, men vet inte var hon köpte färgen. Dock gnisslade stigbyglarna något otroligt efter detta, så rekommenderar att du använder någon annan modell :)
 
Sv: måla stigbyglar

bra att veta :)
jag har vanliga islandsstigbyglar. har inte gjort nåt för målandet ännu.. men skall nog ha dem turkosa/petrolium.
 
Sv: måla stigbyglar

Jag har inte koll på deras färgkarta, men om Hammarlack finns i rätt färg så är det kanon på metall. Ingen grundmålning och inget extra lack krävs, bara en ren, torr och slät yta att måla på. Kan även användas på rost etc :) Finns i relativt (för att vara färg för utomhusbruk, iaf) små burkar.
 
Sv: måla stigbyglar

Funkar Hammarlack för broddar tror du? Det är ju ganska stort slitage... Eller vet någon nån annan färg som skulle kunna fungera? Har länge funderat på att måla mina broddar för att slippa tappa bort dem stup i kvarten...
 
Sv: måla stigbyglar

Fäster gör det ju. Men ärligt talat lär det skavas bort när hästen går. Det är ju ett jäkla slitage, särskilt om du ska måla den del som tar i marken. Jag tror inte att någon färg klarar det om det ska vara hållbart. En liten ask/låda/burk att förvara dem i, kanske kan vara något? Den kan du måla knallröd! :D
 
Sv: måla stigbyglar

En låda att förvara dem i har jag redan! Cerise till gräsbrodden och orange till isbrodden :D Tänkte mer på när man står där och fumlar när man broddar :P Ur med 16 blindbrodd med insektsnyckel, i med 16 isbrodd, rida, ur med alla brodden och sedan i med blindbrodden igen, de har en tendens att försvinna! Räcker ju egentligen om färgen håller längs upp mot skon, det skiljer sig tillräckligt från stallgången för att synas och där uppe kanske man kan få det att hålla ett tag i alla fall om man har lite flyt?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
285
Senast: IngelaH
·
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
718
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 014
Senast: valy
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp