Våtrumsfärg

MJLee

Trådstartare
Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag tar bort färgen? Behöver jag ta bort färgen. Jag bryr mig inte hur det ser ut utan vill bara se till att själva karmen är skyddad och inte ruttnar.

Jag ska fråga i den färgaffär jag går till, men det är många bukefalister som har målat så jag behöver lite tips och råd. Om träet har flagat vad behöver jag göra?
 
Minimum är att skrapa bort allt som är löst, slipa för att nya färgen ska fästa ordentligt och sen måla över :up:
Spacklar gör man om man inte vill se "kanterna" som blir mellan rent trä och färgen som blir kvar.
 
Minimum är att skrapa bort allt som är löst, slipa för att nya färgen ska fästa ordentligt och sen måla över :up:
Spacklar gör man om man inte vill se "kanterna" som blir mellan rent trä och färgen som blir kvar.
Jag hade gjort samma, men dessutom målartvättat innan. Så man är säker att färgen inte släpper.
 
Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag tar bort färgen? Behöver jag ta bort färgen. Jag bryr mig inte hur det ser ut utan vill bara se till att själva karmen är skyddad och inte ruttnar.

Jag ska fråga i den färgaffär jag går till, men det är många bukefalister som har målat så jag behöver lite tips och råd. Om träet har flagat vad behöver jag göra?
Ja, lös färg måste du skrapa bort. Slipa och spackla behövs inte.
Målartvätt först, sedan skrapa lös färg, grundmåla där träet är bart och sedan måla med "riktig" färg.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: lindaf
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 335
Senast: Madalitso
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 501
Senast: Linda_A
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp