Måla transporten

J

jennyliljeberg

Jag har köpt en värmlandsvagn -83, och behöver byta träskivorna på sidorna. Men det är ju så fult med det där bruna, och jag vill gärna måla den. Vad ska jag använda för färg för att det inte ska flagna?
 
Vi målade plyforna i vår Valeryd i somras, alltså invändigt i transporten. Att välja färg hjälpte butiken till med; vi ville ha en giftfri (om nån häst gnager), som står emot fukt och klarar "utomhustemperaturer" och dess diffar. Inga problem att få hjälp, så gå till en lokal handlare och be om hjälp. Kommer tyvärr inte i håg vilken färg vi fick.

Som alltid är underarbete med rengöring/ slipning väldigt viktigt för ett gott och hållbart resultat.
 
Lastbilsfärg, billigare än personbilsfärg men samma kvalitet. Färre nyanser bara.
 
ja dom flesta her har ju svarat det som behövs :smirk:
 
Använde billack på min fd transport, det blev kanonbra! Man ska använda någon sorts mjuk "svamp-roller" för att färgen ska bli riktigt slät.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 518
Senast: iNHALE
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 891
Senast: MiniLi
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
591
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp