Målade ögonbryn - nya flugan? Snyggt eller?

Rosett

Trådstartare
På sistone har jag sett många på TV som har målade ögonbryn, alltså perfekt målade streck i stället för hårstrån. Är det någon modefluga? Jag har sällan sett såna förut. Ser inte så naturligt ut.
 
På sistone har jag sett många på TV som har målade ögonbryn, alltså perfekt målade streck i stället för hårstrån. Är det någon modefluga? Jag har sällan sett såna förut. Ser inte så naturligt ut.
Jag har även sett en som har tatuerat in sådana linjer för att slippa måla dom själv.
Tror dom som gör så, inte förstår varför vi har ögonbryn och vad de fyller för funktion.
 
Jag har även sett en som har tatuerat in sådana linjer för att slippa måla dom själv.
Tror dom som gör så, inte förstår varför vi har ögonbryn och vad de fyller för funktion.
Vad fyller ögonbrynen för funktion?
 
För att förhindra att svett rinner ner i ögonen. Sen att det kanske inte funkar optimalt för vissa av oss ansar och håller efter, men det är grundtanken med dom såvitt jag vet från skolans anatomiklasser.
Och för oss som knappt har ögonbryn, varför skulle vi låta bli att måla dem? Hur stoppar sminket/tatueringen grundfunktionen?
 
Och för oss som knappt har ögonbryn, varför skulle vi låta bli att måla dem? Hur stoppar sminket/tatueringen grundfunktionen?
Grundfunktionen försvinner endast om man rakar bort alla hår och målar istället. Det spelar ingen roll för grundfunktionen om man målar/fyller i befintliga hår med penna.
 
Grundfunktionen försvinner endast om man rakar bort alla hår och målar istället. Det spelar ingen roll för grundfunktionen om man målar/fyller i befintliga hår med penna.
Precis :).

Sen kan man ju utan tvekan leva utan själva funktionen tycker jag så det är inte märkligt att vissa inte bryr sig om att de inte har tillräckligt tjocka ögonbryn av den anledningen.
 
Jag kan inte vara gjord för att svettas så värst mycket — skönt, då kan jag stryka det från listan :D
 
Precis :).

Sen kan man ju utan tvekan leva utan själva funktionen tycker jag så det är inte märkligt att vissa inte bryr sig om att de inte har tillräckligt tjocka ögonbryn av den anledningen.
Jag tycker personligen att det är skillnad på folk som målar ögonbrynen, vissa ser man inte ens att de målat medan andra syns det direkt och det är dom som det syns direkt att de målat som jag personligen inte tycker är snyggt, men det är ju en smaksak. :)
 
Inte speciellt nödvändigt heller att klanka ner på folks utseende i en tråd på nätet. Kan folk inte bara få vara som de vill (inom lagliga gränser) utan att alla måste vädra åsikter om folks utseende?

Inte speciellt nödvändigt att klanka ner på vad folk skriver på nätet? Kan inte folk få tycka vad dom vill ( inom lagliga gränser ) utan att alla måste ha synpunkter på det?

:angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 921
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 818
Senast: krek
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 551
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp