• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 405

Bukefalos 30 år!

MJLee

Trådstartare
Jag ska till Malmö imorgon och har bokat hotell, Hotel Continental som ligger på hospitalgatan 2. Dit tänker jag ta en bolt eftersom jag kommer fram halv tio på kvällen. På onsdag ska jag till drottninggatan 18 och sedan till Malmö C. Jag vill inte släpa med mig min kiondo och funderar på om det enklaste är att antingen lämna den på hotellet och sedan hämta upp den, om hotellet är ok att jag förvarar den fast jag checkat ut. Eller gå/åka till Malmö C, låsa in den i en förvaringsbox och sedan därifrån till drottninggatan och sedan tillbaka. Finns det någon malmöit som kan hjälpa en stackars vilsen stockholmare? Med caveat att jag går vilse på Ica och går som en lam sengångare.

Jag ska till Malmö imorgon och har bokat hotell, Hotel Continental som ligger på hospitalgatan 2. Dit tänker jag ta en bolt eftersom jag kommer fram halv tio på kvällen. På onsdag ska jag till drottninggatan 18 och sedan till Malmö C. Jag vill inte släpa med mig min kiondo och funderar på om det enklaste är att antingen lämna den på hotellet och sedan hämta upp den, om hotellet är ok att jag förvarar den fast jag checkat ut. Eller gå/åka till Malmö C, låsa in den i en förvaringsbox och sedan därifrån till drottninggatan och sedan tillbaka. Finns det någon malmöit som kan hjälpa en stackars vilsen stockholmare? Med caveat att jag går vilse på Ica och går som en lam sengångare.

Man brukar alltid kunna lämna kvar på hotellet. Det är 15-20 min promenad mellan adresserna, enkelt bara undvik att drutta i kanalen.

Jag hade lämnat väskan på hotellet och hämtat den på vägen till stationen. Jag hade gått med om det inte var väldigt bråttom.

Om det är efter 15:00 som du ska vara på Drottninggatan så kan jag vara väskvakt åt dig, om du vill slippa färdas så mycket fram och tillbaka. ☺️ Tidigare än så kommer jag tyvärr inte ifrån jobbet.

Välkommen till fina Malmö!

Tyvärr måste jag vara på drottningatan från 13:15 - 14:15 ca. Hade jag haft mer tid hade jag gärna träffats och tagit en fika.

Man brukar alltid kunna lämna kvar på hotellet. Det är 15-20 min promenad mellan adresserna, enkelt bara undvik att drutta i kanalen.

Nämnde jag att jag går som en lam sengångare och får ont i fötterna relativt snabbt när jag går? Och då inte hittar. När jag blir stressad så hittar jag ännu mindre och nej google maps hjälper inte mig.

Jag tror alla hotell har bagagerum där man kan lämna väskor om man kommer antingen så tidigt att rummet inte är klart eller checkar ut men vill hämta väska senare. De är låsta så man säger till i receptionen så öppnar de.

Nämnde jag att jag går som en lam sengångare och får ont i fötterna relativt snabbt när jag går? Och då inte hittar. När jag blir stressad så hittar jag ännu mindre och nej google maps hjälper inte mig.
Ta taxi mellan adresserna? Är kort sträcka och du slipper stress?

Liknande trådar

• Flytt till Malmö
  • Mat/fikasällskap (eller nåt)?Malmö alt.Falsterbo Horse show i helgen?
  • Stockholmshjälp
  • Glutenfritt och aktiviteter i Malmö

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka