Malmö med tonåringar-era bästa tips!

Stinaelin

Trådstartare
VI ska ta en helg i Malmö med två 16-åringar. De, och vi vuxna gillar shopping, båtturer (kanske ribbåt), museum som inte är allt för dammiga, sushi och fika.

Hit me med era bästa tips!

Det bästa;
Boendet
Båtturen
Museet
Sushirestaurangen
Fikastället

Tack!
/En som inte varit i Malmö förut...
 
VI ska ta en helg i Malmö med två 16-åringar. De, och vi vuxna gillar shopping, båtturer (kanske ribbåt), museum som inte är allt för dammiga, sushi och fika.

Hit me med era bästa tips!

Det bästa;
Boendet
Båtturen
Museet
Sushirestaurangen
Fikastället

Tack!
/En som inte varit i Malmö förut...
Sushi skulle jag äta på Saiko. På Saiko har jag iofs mest ätit Japas och avsmakningsmenyer men alltid blivit nöjd.
Skulle iofs också vilja prova Reko sushi&bowls, då ägarnas förra sushikoncept/ställe (hette Rå epok) var riktigt lyckat. För mig oprövat alltså, men kan vara värt att kolla in.
 
Det finns ett museum i Malmö som heter disgusting food museum. De ställer ut "konstig" mat från olika delar av världen och man får visst även provsmaka. Har inte varit där själv, men läst positiva recensioner. Kanske kan vara något?

Vi har bott på Scandic Triangeln när vi varit i Malmö. Väldigt centralt, och fint för att vara Scandic.
 
VI ska ta en helg i Malmö med två 16-åringar. De, och vi vuxna gillar shopping, båtturer (kanske ribbåt), museum som inte är allt för dammiga, sushi och fika.

Hit me med era bästa tips!

Det bästa;
Boendet
Båtturen
Museet
Sushirestaurangen
Fikastället

Tack!
/En som inte varit i Malmö förut...
När det gäller boende vet jag att MJs är poppis. Annars är Clarion Malmö Live ("Malmöhattan" 😄) häftigt.
 
Det finns ett museum i Malmö som heter disgusting food museum. De ställer ut "konstig" mat från olika delar av världen och man får visst även provsmaka. Har inte varit där själv, men läst positiva recensioner. Kanske kan vara något?

Vi har bott på Scandic Triangeln när vi varit i Malmö. Väldigt centralt, och fint för att vara Scandic.

Det tänkte jag också tipsa om. Har inte varit där men det låter spännande!

Scandic Triangeln har för övrigt en rätt bra brunch. Eller hade innan pandemin. Hur det är nu vet jag inte.
 
Efter tips från Haid-Bondergaards instastory provade jag sushin på Icha Mochi för ett par dagar sen. Den var väldigt bra! Ligger centralt och bra till om ni varit på en båttur i kanalen eller shoppat längs gågatan :)

Fika gör jag gärna på Lilla kafferosteriet.

Vill ni följa i fler ridsportprofilers fotspår så tipsar Lisen ibland om hotel Duxiana på sin insta.
Riktigt bra boende :)
 

Liknande trådar

Äldre Jag och mamma har gjort oss förtjänta av en liten paus från vardagen och ska därför till Stockholm fredag-söndag nu. Så jag är alltså...
Svar
16
· Visningar
1 021
Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 151
Senast: prallan
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 353
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 050
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp