mamman till hans barn gör mig galen!

Amandas

Trådstartare
hej alla där ute. kände att jag måste få skriva några rader innan ja tappar allt vett som finns i mitt huvud!
ska göra en lång historia kort..

jag lever ihop med en man som haft ett tidigare förhållande med ett barn i bilen. Barent är 3 år och jag och min sambo träffades för ca 1,5 år sen.

Han ex mer kallad mamman till hans barn vart jätte svartsjuk när hon fick reda på att vi träffades fastän det var hon som kastat ut han på gatan på ett mycket fult sätt. Hon verkligen hatade mig och jag fick inte på något vis "ta hand om deras son". Jag och min man bor ihop ända från att vi träffades och blev en familj rätt fort så de hade varit svårt om jag inte matade barnet som vi kan kan kalla A.
mamman bara bråkade och sa att hon skulle ta ifrån pappan rätten till A osv osv.. Efter ett halvår gick så en dag så var hon bästa vän med mig. Mycket konstigt tänkte vi men okej för A skull..
Tiden gick och hon kom inte med några verbala antydningar på något men efter ytterligare 3 månader så började hon ringa min man kalla honom B och skulle komma förbi så fort jag var på jobbet.. Hela jävla tiden de fanns möjlighet ringde hon och skulle komma och vara med han, även om de så bara var för en cigg..
Nu ytterligare 3-4 månader senare så blev jag gravid och vi berättade de för henne som nu har ballat ur igen.. Hon menar på att hon ska ha B tillbaka och att han måste dumpa mig och tvinga mig till en abort osv osv.. Hon har gogglat mitt namn och hittat rätt på min blogg och börjar misstycka om att jag skriver om A. Inläggen är helt oklandriga och enbart snälla och goa om hur mkt jag älskar A.. Hon måste alltid bråka om något.. Hon säger att halvsyskon är skit och inte något bra.. Bara skapar bråk hela tin..

vad ska ja göra!? Orkar inte med henne nå mer!!

ja vet inte riktigt hur detta ska lösas.. eftersom hon seriöst har hållt på att bråka i 1,5 år så säger min sambo att han efter otaliga bråk med henne att han inte orkar bråka mer, han säger att han har satt ner foten men att hon är impulsiv och gör en mygga till en örn.
Att hon låtsades vara min vän för att komma honom närmare är surt, att jag fixade ett jobb åt henne eftersom hon gått arbetslös i 4 år lite drygt.. de här är tacken man får!
Hon verkar ha nån form av mani över hur vi lever våra liv och måste veta hela tiden vad vi gör och för att sedan kunna bråka över något. Att jag inte ens får gå in i en barnvagn butik för att köpa ny vagn åt A utan bråk.. nej då tror ju folk att de är mitt barn så då måste hon bråka över de..

jag blir så less att jag inte vet vad jag ska ta mig till!
 
Sv: mamman till hans barn gör mig galen!

jag har inga råd mer än att min mamma lever med en man och de har samma problem. exet ställer hela tiden till det. hon får inte göra si och inte göra så. men det hela handlar om att det är exet som mår dåligt.

de löste det på så sett att de gick på samtalsterapi, inte för att rädda förhållandet utan hur de ska lösa familjelivet utan att bråka.

sedan löste sig mycket när exet träffade en ny, så lite blind dater kanske är att föreslå för henne.

grattis till tillökningen.
 
Sv: mamman till hans barn gör mig galen!

Ja, jag måste säga likadant som Nattönskning.

Det borde lugna ner sig då/ifall hon träffar en ny. (Jag brukar ju säga så då exkillar till kvonnor jag har träffat klagar på exets krångel... Då måste jag ju säga likadant då det är fruntimmer som inte kan släppa.)

Tråkigt att det blev sådär.

Lycka till till nykomlingen!
 
Sv: mamman till hans barn gör mig galen!

Bestäm dej för att du inte bryr dej om vad hon gör och säger. Tro inte på henne och lyssna inte på henne. Kör ditt eget race.
Jag vet att det är svårt men utan motstånd så dör snart hennes kämparvilja.
Jag har gjort resan själv fast tvärtom, det var mitt ex´s nya som var svartsjuk på mej :crazy:
 
Sv: mamman till hans barn gör mig galen!

Har varit i samma situation där mitt bonusbarns mamma inte gillade mig och ville vinna tillbaka barnets pappa. .

Samtalen med henne var på en ganska "låg nivå" och ibland så var det ingen idé att bemöta henne alls. Det var bara att försöka tänka på hur och vad man sa och hur man skulle göra för att barnet skulle lida minst, samt vänta ut stormen. Försöka hålla allt på en proffsig nivå, samt ha distans till allt.

Aldrig haka på barnsligheter eller ans bemöta det som inte är relevant. Vara konkret, rak samt hålla en vänlig ton även om hon gastade som en apa i andra änden av telefon. Vet inte hur många gånger min sambo i vänlig ton la på luren med sista komentar: "Jag tar inga bråk, med skrik och gap ... Det löser ingenting. Vi kan prata när du har lugnat ner dig. Vi får höras i morgon. Det är svårt att kriga när man inte får någon respons ...


Många år har gått nu. Och allt fungerar nu bra. Men det tog några år ...


Jag hade inte grejat den här cirkusen om inte min sambo/barnets far var enig med mig om vad som bör göras och inte göras. Vi pratade mkt om det här när det var i hetluften. Och det var han som skötte kontakten med barnets mor.
 
Sv: mamman till hans barn gör mig galen!

Säg ifrån nu !
Har levt i ett ex-helvete i 16 år. Trots att hon för länge sedan har träffat nya män (ja, hon har tendens till att byta ofta) verkar det som hennes livskall är att göra livet surt för oss. Hon utövar både ekonomisk och känslomässig utpressning så fort hon inte får exakt som hon vill. Tyvärr lever ju många separerade män som livegna under sina ex, se till att ni inte hamnar där.
 
Sv: mamman till hans barn gör mig galen!

Det finns säkert kvinnor i samma sits. Min egen erfarenhet är dock att kvinnor oftare sitter med trumf på handen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 539
Senast: sjoberga
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 138
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 947
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp