Man är alltid barn till sin mamma!

ylvaaskersund

Trådstartare
jag ville bara berätta om en episod i min ungdom som kan vara lite tänkvärd!

Jag var ca 15 och på besök hos min 70 åriga mormor tillsammans med min då 50 åriga mamma, det var sen höst och det var kallt blåsigt och snöblandat regn ute!

När vi ska gå ifrån mormor och står påklädda i tamburen vänder sej min mormor helt plötsligt sej om och stirrar ilsket på min mamma och utbrister med mycket upprörd stämma!

- Ska du gå ut utan mössa å halsduk i detta vädret?:mad:

Sekunden efteråt utbrister vi alla i ett gott gapskratt!:D

Vad som då slog mej med våldsam kraft är: Att man är alltid barn till sin mamma oavsett ålder!:laugh:
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Ja, verkligen.

Min farfars syster bråkade med sin dotter om hur man bakar en sockerkaka. Ålder? 90 resp 70 år...
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Vi var på besök hos min mormor i fjor - min dotter, 16 år, jag (drygt 40) och min mamma, 70. När vi skulle hälla vattnet av en gryta potatis säger min mormor, 94 år, myndigt:
"Den tar jag, så att ni inte bränner er..!"
:rofl:
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Vi var på besök hos min mormor i fjor - min dotter, 16 år, jag (drygt 40) och min mamma, 70. När vi skulle hälla vattnet av en gryta potatis säger min mormor, 94 år, myndigt:
"Den tar jag, så att ni inte bränner er..!"
:rofl:

Vad gulligt!:love:

Själv har jag en tendens att bli mamma åt lite vem som helst...:o
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Visst är man alltid mamma... Idag sa jag till min artonåriga dotter att akta sig så att hon inte fick en rundbal på sig :angel: hon påpekade att hon inte är fem år längre och då sa jag just det, man är alltid mamma :o

Att det var hon som lastade in och hade full koll tänkte väl inte jag på :angel:
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Min kompis morsa 70 år, tar med sig äldsta barnbarnet på 20 år hem, 85 mils bilresa, de delar på körningen.
Dagen innan hade mormodern kört 55 mil och två dagar innan hade hon ensam kört de 85 milen upp hit till norr.
När min kompis ringer ner för att höra att allt gått bra svarar mormodern att barnbarnet sover fortfarande, han kan ju behöva vila ut efter att ha kört så långt dan innan :)
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

KL
Jag är lillasyster i familjen och samtliga övriga familjemedlemar sätter fortfarande armen framför mig när vi skall gå över gatan, så jag inte går ut innan det är ok :laugh:

Jag fyller 30 år senare under året...
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

KL
Jag är lillasyster i familjen och samtliga övriga familjemedlemar sätter fortfarande armen framför mig när vi skall gå över gatan, så jag inte går ut innan det är ok :laugh:

Jag fyller 30 år senare under året...

Oj, :o hm, det där känner jag igen. Det är jag som är mamman och gör så med mina barn......o den ena är över 30!
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Eller som när jag, min make, min bror och hans numera fru satt i bil på väg till Norrland och min mamma ringer:
- Hur går det för ungdomarna?
Jag var yngst i bilen med mina ca 28 år, den äldsta var då ca 43 år.
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Vi är sex som jobbar på min arbetsplats. Tre är 60+ och vi andra är 40+, de som är äldre kallar oss för ungdomar!
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Nu är jag 21 år och blir tokig på min mamma med hennes tjat om all ifrån hur jag går klädd på vintern och allt.

Men min mormor är lite rolig hon (skäller på mig också över kläderna). Men jag brukar skjutsa henne och handla allt ifrån mat till blommor. Vi har alltid bråk om vem som ska bära grejorna. Jag anser att jag faktiskt kan bära två kassar med mat eller en säck jord. Hon anser man ska slita ut en generation i taget "Du ska ju leva i många år till med din kropp". Ja men jag är 21 och hon är 80, jag ÄR starkare än vad hon är just nu och nej det är inte jobbigt att bära en påse.
Likadant när jag hjälper dom att städa, då ska jag alltid vila mig en stund så det inte blir för jobbigt. Själv springer hon omkring och pysslar mest hela tiden.

Dessa tanter:D
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Oj, :o hm, det där känner jag igen. Det är jag som är mamman och gör så med mina barn......o den ena är över 30!

...fast det är ju bara gulligt! Jag ler alltid i smyg när nån familjemedlem sätter ut armen framför mig :love:
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Min farmor, då 84 år, pratade om "di gamla på hemmet"... (bekanta som bodde på ålderdomshemmet... i flera fall även yngre än hon...) ;)

Fast på ett sätt hade hon ju rätt, man kan ju vara gammal även om man inte har levt så många år, och tvärtom också...
 
Sv: Man är alltid barn till sin mamma!

Jämt när jag är och hälsar på hos mor och far, så när jag ska åka därifrån så säger alltid morsan
-Du ska inte kissa innan du åker?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vuxenfest dvs ett gäng åkt Eckerölinjen och festar vidare hemma i mycket berusat tillstånd. De flesta barn var ungdomar MEN ett barn där...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 535
Senast: Raderad medlem 6459
·
Övr. Barn Hade en diskussion med en person om just detta, hennes mamma lämnade alltid yngsta sonen ensam hemma då hon gick över till grannen för...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
23 390
Senast: Enya
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
6 985
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp