Jag har verkligen inte lust att svara i en sådan här hata-män tråd men kan inte låta bli och det här är garanterat mitt sista inlägg.
Det tar typ trettio sekunder att kolla i BRÅ:s undersökning och se att för 95 % av de män som som utsattes för brott i en nära relation var gärningspersonen en kvinna.
Alltså, vad tror du att den statistiken bevisar? Att betydligt fler män är heterosexuella än homosexuella är vad det bevisar, den statistiken ensam som sådan säger nämligen knappast att kvinnors våld är i paritet med mäns.
För att överhuvudtaget säga något om mäns offerroll och kvinnors våldsamhet måste den där statistiken vägas dels mot hur stor andel män i nära relation med andra män som utsätts för våld, dels för hur stor andel av kvinnor i nära relation med man som utsätts för våld. När dessa avvägningar gjorts uppstår följande följdfrågor: Tror du att statistiken för män i nära relation till män tyder på att män utsätter varandra för *mindre* våld än vad kvinnor utsätter män? Etc
Förstår du vad jag skriver? Den statistiken du anför så triumfatoriskt betyder inte det du tror att den gör. Det är på gränsen till pinsamt. (Med risk för att det här blir till en hata-missbruk av statisik tråd.)
Han kidnappade och mördade en sjuårig flicka 2022 i sin FedEx-bil efter att han levererat hennes blivande julklapp.