Män blev nyss ännu äckligare

Bukefalos 30 år!

Jag har verkligen inte lust att svara i en sådan här hata-män tråd men kan inte låta bli och det här är garanterat mitt sista inlägg.

Det tar typ trettio sekunder att kolla i BRÅ:s undersökning och se att för 95 % av de män som som utsattes för brott i en nära relation var gärningspersonen en kvinna.

Alltså, vad tror du att den statistiken bevisar? Att betydligt fler män är heterosexuella än homosexuella är vad det bevisar, den statistiken ensam som sådan säger nämligen knappast att kvinnors våld är i paritet med mäns.

För att överhuvudtaget säga något om mäns offerroll och kvinnors våldsamhet måste den där statistiken vägas dels mot hur stor andel män i nära relation med andra män som utsätts för våld, dels för hur stor andel av kvinnor i nära relation med man som utsätts för våld. När dessa avvägningar gjorts uppstår följande följdfrågor: Tror du att statistiken för män i nära relation till män tyder på att män utsätter varandra för *mindre* våld än vad kvinnor utsätter män? Etc

Förstår du vad jag skriver? Den statistiken du anför så triumfatoriskt betyder inte det du tror att den gör. Det är på gränsen till pinsamt. (Med risk för att det här blir till en hata-missbruk av statisik tråd.)

De studier som försökt att bryta ned begreppet hbtqi (homosexuella, bisexuella, transpersoner, personer med queera uttryck och identiteter och intersexpersoner) och titta på gruppernas specifika utsatthet är ett av de främst återkommande resultaten att bisexuella kvinnor är mest utsatta. Kvinnor oavsett sexuell läggning är mer utsatta för våld, sexuella övergrepp och trakasserier än män. Homosexuella män är i högre grad utsatta för sexuellt våld än heterosexuella män, och transpersoner är utsatta för både sexuella trakasserier och våld.

Hbtqi-personer i Sverige som utsätts för våld i nära relationer söker i lägre omfattning än personer som inte bryter mot heteronormer stöd hos socialtjänsten eller skyddade boenden. Orsakerna är flera, men många hbtqi-personer har lågt förtroende för samhällets stödinsatser och upplever inte att stödet är anpassat för dem.

Mäns våld mot kvinnor/våld i hbtqi-personers relationer

Jag har verkligen inte lust att svara i en sådan här hata-män tråd men kan inte låta bli och det här är garanterat mitt sista inlägg.

Det tar typ trettio sekunder att kolla i BRÅ:s undersökning och se att för 95 % av de män som som utsattes för brott i en nära relation var gärningspersonen en kvinna.
Naturligtvis. De flesta män har sina närmaste relationer med kvinnor.

Eventuellt OT, men det gäller ändå "samma" ämne. Män.

Inte alla män, men alltid en man.

Väntade på nattåget i Hamburg inatt och satt på en bänk på perrongen då en man satte sig brevid. Inget konstigt. Dock så hörde jag att han började prata om mig med männen bakom mig och frågade dem om de trodde han kunde låna MIN telefon för att ringa ett samtal. Jag ignorerade situationen och fortsatte kolla på min video med lurar i, tills han började peta på mig med en krycka och frågade. Jag nekade och sa att jag inte ville prata med honom, lämna mig ifred.
Då började förolämpningarna hagla, att jag såg ut som en prostituerad, att jag har skägg och ser inte ut som en riktig kvinna, att jag var satanist och hora och kommer brinna i helvetet osv, "I'm counting down and gonna make a scene", (så började han räkna UPPÅT på nån blandning av danska och engelska och slutade på 13!)
Jag kände mig fortfarande ok, bara ignorerade och han slutade faktiskt.
Dock så skulle han med samma tåg och återigen dök han på mer än en kvinna och körde sin snyfthistoria som ingen gick på. Till slut var hela vagnen emot honom och jag tror han blev avkastad eller iaf omhändertagen av personalen
VARFÖR dög bara kvinnor att fråga?
VARFÖR skulle nån av oss vilja hjälpa när alla hörde glåporden flyga?
VARFÖR ÄR DET ALLTID EN MAN
end rant.

En glädjande dom för utsatta kvinnor!

En man i 80-årsåldern har trakasserat sin 20 år yngre kvinnliga granne med sms, kärleksbrev och till och med gått in i hennes lägenhet! Trots tillsägelse bättrade han sig inte och nu blir han uppsagd!

https://www.hemhyra.se/nyheter/80-a...ev-till-grannen-nu-forlorar-han-sin-lagenhet/
Jag vet ärligt talat inte om glädjande är rätt ord? Jag tycker absolut att det är bra att det blir repressalier men det är ett så litet steg i rätt riktning.
Det står i artikeln att mannen flyttade in i sin lägenhet 2016, och tre år senare började han trakassera sin granne.

Det har med andra ord tagit ca sju år från det att han började till att beslutet om uppsägning fattats. Det är ju horribelt lång tid! Bra att han äntligen blir uppsagd men för någon som blir trakasserad måste sju år utan verksamma åtgärder vara en oändlig mardröm.

Jag vet ärligt talat inte om glädjande är rätt ord? Jag tycker absolut att det är bra att det blir repressalier men det är ett så litet steg i rätt riktning.
Det står i artikeln att mannen flyttade in i sin lägenhet 2016, och tre år senare började han trakassera sin granne.

Det har med andra ord tagit ca sju år från det att han började till att beslutet om uppsägning fattats. Det är ju horribelt lång tid! Bra att han äntligen blir uppsagd men för någon som blir trakasserad måste sju år utan verksamma åtgärder vara en oändlig mardröm.
….och han lär ju bara hitta ett nytt offer 🤷🏻‍♀️ Lås in och släng bort nyckeln.

Jag tänkte ur perspektivet prejudikat. En dom åt detta håll leder sannolikt till att fler män kommer kunna vräkas efter sådant beteende.

Jag tänkte ur perspektivet prejudikat. En dom åt detta håll leder sannolikt till att fler män kommer kunna vräkas efter sådant beteende.
Absolut, det är såklart bättre sent än aldrig. Låt oss hoppas att framtida fall går betydligt snabbare att fatta beslut om bara.

Vilken mardröm. Bli trakasserad av någon man inte ens själv valt att ha i sin närhet utan som bara råkar bo på samma plats, och som dessutom anses ha så stor rätt till sitt boende att det måste till ett prejudikat för att bli av med.

Absolut, det är såklart bättre sent än aldrig. Låt oss hoppas att framtida fall går betydligt snabbare att fatta beslut om bara.

Vilken mardröm. Bli trakasserad av någon man inte ens själv valt att ha i sin närhet utan som bara råkar bo på samma plats, och som dessutom anses ha så stor rätt till sitt boende att det måste till ett prejudikat för att bli av med.
Just besvärliga/dåliga grannar är ju verkligen ett sådant där fenomen som nästan kan förstöra ens liv under många år om man inte själv kan eller har råd att flytta.

Så har Tanner Horner äntligen dömts till döden :banana: Han kidnappade och mördade en sjuårig flicka 2022 i sin FedEx-bil efter att han levererat hennes blivande julklapp.

”Horner then covered the camera, but the audio continued recording. Horner asks Athena questions, including how old she is and where she goes to school, before stopping the van and telling her they are going to “hang out.” Horner tells her to take off her shirt and she begins crying, asking what he’s doing and whether he’s a kidnapper. She cries no and asks for her mother and to go home.
She asks him: “Why are you doing this?” He replies, “Because you are pretty.”
“My mom says I can’t do that to somebody,” she tells him. “And you can’t do that to me either.”
As the recording, which lasts over an hour, continues, Athena’s screams can be heard as well as choking and slamming noises.
At one point he tells her: “If you don’t shut up, I will hurt you worse.”
A medical examiner testified that Athena died of blunt force injuries with smothering and strangulation.”

Inte alla män - men alltid en man. Hoppas straffet verkställs snabbt 🙏

Så har Tanner Horner äntligen dömts till döden :banana: Han kidnappade och mördade en sjuårig flicka 2022 i sin FedEx-bil efter att han levererat hennes blivande julklapp.

”Horner then covered the camera, but the audio continued recording. Horner asks Athena questions, including how old she is and where she goes to school, before stopping the van and telling her they are going to “hang out.” Horner tells her to take off her shirt and she begins crying, asking what he’s doing and whether he’s a kidnapper. She cries no and asks for her mother and to go home.
“My mom says I can’t do that to somebody,” she tells him. “And you can’t do that to me either.”
As the recording, which lasts over an hour, continues, Athena’s screams can be heard as well as choking and slamming noises.
A medical examiner testified that Athena died of blunt force injuries with smothering and strangulation.”

En idiot mindre på planeten, bara resten kvar då. Undrar var det gick fel och vad som driver alla galningar att göra våldsdåd mot sina medmänniskor? Svaret lär vi aldrig få, bara en massa ursäkter.

Vad fruktansvärt, verkligen hemskt. 😓

Jag är dock aldrig för dödsstraff under några omständigheter. Hade hellre sett att de låst in honom på livstid.

Nej nej, usch usch 😖😣

Det där tog hårt 🥺 Kan inte tänka mig juryn som måste ha behövt lyssna på det där 😭

Ett avksyvärt och hemskt brott, med många brottsoffer. Jag kommer ändå aldrig förstå hur man kan dansa och hoppa när samhället ska begå sanktionerade mord. Och inte heller varför denna persons lidande ska ta slut så fort som möjligt. Dödsstraff är inte en del av ett rättssäkert eller rimligt samhällsbygge.

Det hjälper ju föga att avliva ett monster om vi inte samtidigt kämpar hårt för att stänga monsterfabriken.

(Jag är emot dödsstraff även för sådana här människor - annars är ju människovärdet inget absolut utan en glidande skala, en förhandlingsfråga. I ena änden finns de ljusa, milda änglar som vi alla är överens om att de bör få leva. I andra änden finns monster som detta. I gråzonen finns alla vi andra. Vem avgör var gränsen för förtjänar inte att leva går?)

Senast ändrad:
I andra änden finns monster som detta. I gråzonen finns alla vi andra. Vem avgör var gränsen för förtjänar inte att leva går?)
Om man mördat ett barn så förtjänar man att dö. Är en tydlig gräns där tycker jag, ingen gråskala att tala om.

Bifogade filer

• IMG_9467.webp
    IMG_9467.webp
    42,1 KB · Visningar: 49

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar