Man dömd till djurförbud i Småland

(Ridsport)
Mannen, som är engagerad i ridsporten i Jönköpings län, har dömts till djurförbud efter att bland annat ha misskött hovarna på sina hästar. Trots flera uppmaningar har han inte åtgärdat problemen.

Läs mer
 
Sv: Man dömd till djurförbud i Småland

Jag undrar vad mer som är problem än misskötta hovar. Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara huvudorsaken till att en person får djurförbud.
 
Sv: Man dömd till djurförbud i Småland

Jag undrar vad mer som är problem än misskötta hovar. Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara huvudorsaken till att en person får djurförbud.

ja det var futtigt med info i den artikeln, det borde vara annat än hovvården som ligger till grund för beslutet. Jag undra också hur gravt hovarna var misskötta....skulle gärna sett en bild på hovarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hippson har tidigare skrivit om ett par som trots djurförbud fortsatt att ha och hantera bland annat hästar. De har försvarat sig med...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 173
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 027
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Prognos för rotation/sänkning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp