Man vet att man är glömsk när …

När man ska skriva upp ett viktigt kom-ihåg som man absolut inte får glömma, rafsar runt efter anteckningsblock/öppnar anteckningar i mobilen snabbt just för att förhindra att man glömmer, bara för att inse att man ändå glömt när man väl håller i block/mobil.
 
När man berättar samma sak ~15 ggr för ens partner

När man glömmer vad man skulle hämta precis när man reser sig

När man efter 3 månader fortfarande i te lärt sig morgonrutinerna på jobbet

När man efter 3 månader fortfarande inte lärt sig lösenorden till jobbdatorerna

När man läser ett uppslag i en bok, vänder sida och allt bara försvinner ur minnet så man måste bläddra tillbaka för att få nåt sammanhang i det man läser

När ens partner lägger tillbaka saker jag stör omkring mig på platser där de "ska" ligga för att jag öht ska ha en chans att hitta dem

Ja, jag kan fortsätta :p
 
Håller i nyckeln och letar den 5 minuter och under den tiden hinner riva ut bilen och leta nyckeln i den...
Min kompis letade som en idiot efter nyckel och vi flängde över halva byn inklusive hem till hennes föräldrar för att hämta reserven mitt i natten. Sen kom hon på att hon hade lagt den i ett annat fack i väskan. Inte helt nykter kan jag säga.
Samma kompis som ovan, inte helt nykter den här gången heller. Letar hysteriskt efter sin telefon som hon håller i. Tre gånger talar jag om för henne att hon håller i telefonen innan hon slutar leta. H: Jag hittar inte telefonen
J: Du håller i den
H: Jaha, va bra. Vänta lite jag måste hitta telefonen
J: Men du håller i den
H: Jag måste bara hitta telefonen
J: MEN DU HÅLLER JU FORTFARANDE I DEN DITT NÖT
H: Jaha :idea:

Sen kan även jag råkat en gång börjat leta efter telefonen när jag pratade i den. Nykter då :angel:😅
 
När man har ca 15 par läsglasögon och ett par gånger om dagen hittar 2 par uppskjutna i pannan.

När man har en chipolo (spårningsgrejja med larm) på nyckelknippa och en chipolo card i plånboken - men inte helt sällan går ut utan mobiltelefonen OCKSÅ, så skulle nog behöva en förmyndare istället ibland... 🙄 .
 
Typical me,
Gick till affären som ligger en bra bit bort för motionens skull.
Skulle köpa laktosfri smör.
Hej Tranan
5 kg kött blev det men inte ett spår efter smör.
dessutom är smöret slut. (skulle skriva att kaffet är slut)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
571
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Fyll gärna på med era glömska stunder. :p Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 746
Senast: Badger
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
790
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Min mamma har fått en operationstid på ett ställe i Göteborg. På en söndag. Hon är lite förvirrad så jag är inte helt säker på all...
Svar
3
· Visningar
409
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp