Exempel på när man varit glömsk

Startade en maskin tvätt igår och tänkte att jag skulle hänga ut den när den var klar. Hämtade sedan tvätten, lade den i korgen och ställde den på köksbordet. Där stod den sedan i 2 timmar innan jag kom på att jag skulle ju hänga tvätten och började undra var jag hade gjort av den
 
Jag bar ut en kanna saft till vardagsrummet och råkade snubbla på mattan. Ramlade, hällde ut allt innehåll, reste mig och gick tillbaka till köket för att hämta en trasa. På vägen till köket glömde jag bort ärendet och tog därför fram ett nytt glas, hällde upp vatten, gick ut till vardagsrummet och halkade på det blöta golvet. Föll baklänges och slog i svanskotan, hällde återigen ut allt innehåll och slog dessutom sönder glaset i fallet.

Inte mitt stoltaste ögonblick 😂
 
Jag har glömt att byta om efter jobbet, har arbetskläder...

Jag har på jobbet tänkt ta med en sopsäck när jag slutat för dagen för att vara smidig två flugor i en smäll och sådär, tagit den, gått förbi soptunnan och tagit med den ända till bilen..

Jag har försökt använda hemnyckeln till jobbet och jobbnyckeln till hemmet..

På frågan 'hade ni kul igår' svarat 'Eum.. vad gjorde jag igår?' 🙈 innan jag kommer ihåg vad jag gjort.

Det här är väldigt jobbigt för mej då jag vanligen har ett helt fantastiskt minne 😭

För att undvika får jag göra det jag tänkt på en gång.
Det hjälper även att skriva ner som en lista som jag stryker på. Då har jag det på papper istället för i huvudet och kan städa bort lite för mycket tankar.
 
Jag har glömt att byta om efter jobbet, har arbetskläder...

Jag har på jobbet tänkt ta med en sopsäck när jag slutat för dagen för att vara smidig två flugor i en smäll och sådär, tagit den, gått förbi soptunnan och tagit med den ända till bilen..

Jag har försökt använda hemnyckeln till jobbet och jobbnyckeln till hemmet..

På frågan 'hade ni kul igår' svarat 'Eum.. vad gjorde jag igår?' 🙈 innan jag kommer ihåg vad jag gjort.

Det här är väldigt jobbigt för mej då jag vanligen har ett helt fantastiskt minne 😭

För att undvika får jag göra det jag tänkt på en gång.
Det hjälper även att skriva ner som en lista som jag stryker på. Då har jag det på papper istället för i huvudet och kan städa bort lite för mycket tankar.
Kul att höra att man inte är ensam.
Har en massa saker jag har "lyckats" med men har ju försökt att förtränga dem så jag får återkomma med dem lite senare när jag letat reda på dem i mitt osorterade minne.

"Man glömmer ingenting, men hittar bara inte igen det" läst jag någonstans och tyckte att det var bra skrivet.
 
Fyll gärna på med era glömska stunder. :p

Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag hämtar vatten och slänger lite skräp i plaståtervinningskassen också, så tar plastskräpet och går och slänger det och lägger mig på sängen igen.
Hmm … det var ju fönstret jag skulle stänga och så hämta vatten. Suck. Kliver upp och stänger fönstret plus slog på elementet. Bra där!
Lägger mig igen.
Visstja. Skulle ju ha vatten … :meh:

Är som om jag skulle behövt en lista men man kan ju inte skriva listor för sånt här, då blir man ju bara mer glömsk.

Hur gör ni för att inte glömma i såna här situationer när ni ska göra en sak och tänker ”jag kan ju göra en annan sak samtidigt”?
Jag körde häromdagen i drive in på mcdonalds och glömde att ta maten, jag beställde, betalade och körde därifrån. Kom på det först när jag var ute på motorvägen.
 
Där vi bodde förut var det 600m till soptunnan, med olika fraktioner för sortering. Eftersom vi åkte förbi där på väg till jobbet tog jag ofta med. Jag kan säga att en bortglömd kompostpåse som stått i bilen en dag under högsommar inte luktar hallon.
 
jag lägger alltid viktiga saker på ett säkert ställe och glömmer sedan var det är. Senast var när jag inte kunde hitta några skruvar och glömt att jag lagt dem som bokmärke i en bok.
 
Har vid två olika tillfällen tagit ut pengar i bankomat, eller rättare sagt slagit in vad jag vill ta ut och koden men sedan rasslat iväg innan pengarna har kommit ut. Har båda gångerna blivit tillbakaropad av schysst annan person 👍
 
Har vid två olika tillfällen tagit ut pengar i bankomat, eller rättare sagt slagit in vad jag vill ta ut och koden men sedan rasslat iväg innan pengarna har kommit ut. Har båda gångerna blivit tillbakaropad av schysst annan person 👍
Har varit i andra sidan av det där, när man kommer fram till bankomaten så låg det två femhundralappar i facket redan….

Som tur var lite folk , så det var tydligt vem som varit glömsk.
 
Jag hade en riktig panghelg förrförra helgen, eller inte 🙄 Jag var iväg på möhippa och tog tåget dit, med två byten. När jag klev av i Edinburgh för att göra mitt första tågbyte tänkte min hjärna att jag var där för att hälsa på vänner över dagen som vanligt. Jag gick därför av tåget utan att ta med mig resväskan jag ställt längre ner i vagnen. Insåg det i samma stund som jag skulle gå igenom spärrarna och tänkte "just det ja, nu måste jag gå till den bredare spärren eftersom jag har bagage med mig... Vänta lite, BAGAGE!" 😱 Som grädde på moset hade jag dessutom glömt vilken vagn jag satt i, så jag fick kuta in och ut innan jag till slut hittade väskan och kunde fortsätta min resa med ett rejält adrenalinpåslag.

När jag några timmar senare kom fram till Cambridge, med allt bagage i behåll, öppnade jag resväskan för att ta fram ett ombyte till kvällen. DÅ inser jag att jag enbart packat överdelar, inte ett endaste par byxor! Och jag hade rest i klänning och strumpbyxor, så inte ens där hade jag något... Kan väl säga som så att möhippan fick inledas med en tripp till H&M där Fröken Glömsk raskt inhandlade ett par jeans. 😇

Jag gjorde nog inget jättebra intryck på de andra tjejerna, som jag dessutom aldrig träffat förut. Vet inte hur många gånger jag försökte försäkra dem om att jag vanligtvis är VÄLDIGT organiserad och ordningssam 😂
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 954
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 096
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: svea
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 799
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp