Man vet man är dressyrryttare när....

Status
Stängd för vidare inlägg.
:eek:....man tycker man kortat stiglädren så att man sitter med knäna under hakan och ridläraren säger åt en korta för dom är för långa :confused::crazy:O_o
Min omedelbara respons var " det känns som jag ska tävla galopp på Täby" :rofl:

Det bidde inte så mycket hoppning igår. Tre hopprädda tanter och en man utan självkontroll, inte min ridlärares favorit sammansättning av grupp när det gäller just hoppning på lektion :angel:

Så det blev mest sitsträning (fyyy vad det känns i benen idag) samt trav över lite bommar
Hittade faktiskt lite lättsits till slut, fick lite nya instruktioner blandat med lite gamla. Bla att jag SKA peka ut med tårna mer så jag släpper knäslutet (svårt när man sen barnsben är itutas just knäslut) och kan hålla vaden stadigare mot hästen sida, samt hålla balansen i stigbygeln.
Skritt och trav är svårt, de gångarterna är liksom inte gjorda för lättsits, men jäklar vilken skillnad det blev i galoppen. Klara tom göra rejäla överstrykningar utan att tappa balansen :up:
Fick också till en riktigt fin högergalopp med bara en felfattning
Jo just det, var uppsatt på min gullepålle Svarte Petter och inte Zetra :bow::bump::banana:
Fasiken vad jag känner mig hemma uppe på den hästryggen, här vågar jag prova saker, kräva lite av hästen.
Konstigt med tanke på att det var Petter jag åkte av med buller och bång?

Hade lite hanteringsterapi med en av tanterna i ridgruppen. Hon vill rida men har blivit så väldigt väldigt rädd för att hantera hästarna i spiltan. Så rädd hon funderar på sluta.
Jag kan helt relatera till det, slutade som 19 åring att rida på ridskola för att jag var rädd. Hennes vän som rider gruppen efter skäller och bråkar på henne, jag försökte istället visa hur hon ska göra och stå.
Nu red hon en väldigt snäll häst den här gången som inte gör något. Så hon vågade faktiskt både borsta, sadla och tränsa själv. Enda sättet bli av med rädsla är att börja hantera hästar, men gärna börja med de snälla först :D

Var med dottern och filmade när hon hopptränade projekthästen i söndags. Jäklar vilken häst och hoppa.
Vi vågade inte hoppa så högt eftersom ridbanan är under all kritik, men oxern låg väl på 95 och han tar knappt i. Undrar hur höga klasser han gick där borta i Belgien innan han kom hit till Sverige?

Lite protester blev det när farbror häst tyckte det räckte med uppvärmning och det var dags galoppera och hoppa men inte riktigt fick rätt respons från piloten.
Piloten tycker 16-årig farbrorhäst behövde trava lite mer för att värma upp lite till
FU sa 16-årig farbrorhäst och la värsta brallen rodeo-style :rofl: (och jag missade filma)

Kan någon sponsra oss med pengar?
Milton%20hoppar%20oxer%2095_zpsnncmyt8q.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 471
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red ett helt pass markarbete i fredags där jag tom galopperade över bommarna O_o Men jag var totalt helt jävla slut efteråt. Satt på...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp