Bukefalos 28 år!

Mandelmjölk?

tanten

Trådstartare
Har en halvliter mandelmjölk i kylskåpet. Rester från baket av de veganska lussebullarna.

Vad gör man med mandelmjölk? Avkomman sa att et gick att göra chiapudding men det är inget jag äter.
Något annat?
Det tar emot att hälla ut den.
 
Har en halvliter mandelmjölk i kylskåpet. Rester från baket av de veganska lussebullarna.

Vad gör man med mandelmjölk? Avkomman sa att et gick att göra chiapudding men det är inget jag äter.
Något annat?
Det tar emot att hälla ut den.
Använd som vanlig mjölk bara. Baka, laga mat, drick som den är.
Jag tycker mandelmjölk smakar riktigt gott som den är så jag äter gärna mandelmjölk och typ havrefras eller liknande.
Gott i smoothies också.
Tycker dock inte att det blir så bra i kaffet, då tar jag hellre havremjölk. Men annars använder jag den som vanligt.
Om du äter gröt så kan du koka den på det :)
 
Har en halvliter mandelmjölk i kylskåpet. Rester från baket av de veganska lussebullarna.

Vad gör man med mandelmjölk? Avkomman sa att et gick att göra chiapudding men det är inget jag äter.
Något annat?
Det tar emot att hälla ut den.
Är den sötad eller osötad? Jag blev nyfiken och googlade, för jag vet inte ens hur mandelmjölk smakar, och då hittade jag att man kan använda den osötade varianten som vätska i soppor, sås, gratänger, osv. Annars kanske du kan baka något mer? Vanliga kanelbullar, t.ex.?
 
Den kan användas till allt som mjölk kan användas till. Jag tycker inte den smakar jättegott, mest lite blaskigt vattnigt med en mandelton.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
458
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 034
Senast: MiniLi
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 839
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 277
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp