Många anmälningar och lång handläggning

Sv: Många anmälningar och lång handläggning

Naturligtvis kan det hända alla att ett enstaka djur ser tillfälligt :devil: ut. Detta bör inte utmynna i den apparat som tydligen drogs igång kring det här fallet. Om man har en sådan häst, som magrar oförklarligt eller är tillfälligt nergången, så har man väl kontakt med veterinär? Det bör göra att man slipper anmälningar till höger och vänster.

Mysko att så många tar dessa människor i försvar! Faktiskt.

Att "spara" på gamla hästar får man väl göra som man vill med men en häst som uppenbarligen inte ser ut som en häst längre och vare sig kan tugga fast föda eller lägga på sig hull längre undrar jag varför man har kvar. Jag har bekanta som matar sin ponny med i stort sett flytande föda och den ser faktiskt för :devil: ut men när man frågar varför den inte vidarebefordras till Trappalanda får man svaret att det var ju barnens ponny och dom älskar den så.
Ponnymorsan
 
Sv: Många anmälningar och lång handläggning

Vissa tolkar saker som fan läser bibeln.
Ponnymorsan
 
Sv: Många anmälningar och lång handläggning

Ponnymorsan skrev:
Mysko att så många tar dessa människor i försvar! Faktiskt.

Varför är det konstigt? Några av oss som försvarar "dessa (hemska?) människor" har sett hästarna samt känner till hela historien bakom...
Artikeln i tidningen är väldigt vinklad och dåligt "researchad" (kan man skriva så?) tycker jag...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur tänker ni och agerar kring hästägare som inte sköter om sina hästar? Hästarna får inte mat, de har börjat rymma från sin hage för...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
873
Senast: cassiopeja
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp