Mankhöjd vid 6 månader

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sarapara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 4 106
Min är SWB som 10 månader mättes ca till 142 fram och 144 bak. Minns ej som 6 mån men jag tror runt 138.
Hon mättes in på 3års testet som 160 och nu som snart 5 åring kan hon vara kring 162.

Mätte min SWB idag, född 3/6 så strax över 6månader. Han mäter 145cm i manken. Mamman är 168cm och pappan är 172cm. Gissar på att han hamnar runt 172cm som färdig.

Nu är vi äntligen uppe i 6 mån. Idag o har varit frisk peppar peppar:nailbiting:
SWB dressyrstammat stoföl ca 150 cm o givetvis högre bak.
Mamma 184 o pappan 168
Blir troligen 175+

Wow! Min SWB e Armani Code är knappt 7 månader idag och 143 cm (slarvigt mätt i boxen) Jag tycker han är stor och alla som sett honom säger att han är gigantisk men det kanske inte är så farligt då ;)
Vår lär ju hamna på 175 + så din kan mkt väl vara stor... :) Sen hänger nog mkt på vilken typ av model det är på hästen också. Denna är en dam med lååååånga ben :D

Liknande trådar

Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Görel
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: Rosett
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 422
Senast: Araminta
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka