Manskav...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare vovicockokanon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 986
V

vovicockokanon

Jag har ju som ni säkert läst ganska nyligen skaffat westernsadel. Allt fungerar som det ska förutom att han snart inte har någon man kvar där paden ligger an över manken. Är detta vanligt? Hur gör ni? Jag har en filtpad från h**ks, funderar på att skaffa en annan mer följsam pad typ med cutback men dom är ju så hiskeligt dyra så jag tror inte jag har råd just nu. Tips?

Sv: Manskav...

Finns billiga padar med cutback på börjes.

Jag använder tunn filtpad och en filt, drar alltid upp pad/filt över manken så att det inte skaver.

jag tycker dom på börjes är såååå fula....;)
jag drar ochså upp men det verkar skava iaf.

va noga med att "lyfta upp" padden över manken så den lite ligger på där. så det blir ett mellanrum!!! :bump:

Fast builtup/cutback paddarna på Börjes finns inte bara i dom färgerna som visas i katalogen! Jag tycker också att dom är riktigt fula men chansade och skickade efter i alla fall, och jag fick en jättesnygg blårutig! :) :bow:

Det enklaste är att klippa bort manen där paden ligger

H**ks filtpad? Det är den där vita va? Då kan du klippa en egen cutback i den, väldigt enkelt, den är lättklippt. Det tar nog ett tag innan manen växer ut ändå dessvärre.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 866
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 095
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 796
Senast: Ajda
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig... 2
Svar
22
· Visningar
6 434
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet