Mardrömsnatt!

Pooh

Trådstartare
I går förmiddags (lördags) lämnade vi vår ena tik till parning ca 12 mil bort. Körde hem och dagen gick. Fick samtal på kvällen vid 18-tiden att tiken var parad första gången, Skönt!

Yngste sonen väcker mig vid 23 på kvällen (hade precis somnat): morsan viktigt samtal!
Tog luren och fick hanhundsägaren i örat; Vi har problem här med din hund. Vi skulle kvällsrasta henne och hon smet ur halsbandet och stack, vi har letat ett bra tag i mörkret och kan inte hitta henne! :eek:
Vi ringer polisen nu så hörs vi i morgon!

Gissa om jag blev hispig, tänk om tok-tiken försöker göra "en Lassie" och springer hemåt, 12 mil!!! och stället ligger nära motorvägen! Eller om hon springer bort sig i skogen, eller åt fel håll!
En hel del minusgrader och liten russell-tik med slät tunn päls, ligger ju under mattes täcke var natt.
Jag kunde inte sova en sekund och i morse blev det tidig frukost för hästarna, jag duschade och väckte gubben så vi skulle komma iväg för att leta hund i dagsljus.
När jag stod i duschen ringde de; de hade går upp vid 7 till sina hundar och fodrat, ingen Pooh-hund nånstans, in för eget frukost, ut igen kl 8 och där stod hon på deras gårdsplan! :bump:

Undrar vem som mått sämst på natten, de stackarna som hade ansvar för annans hund (och inte gjorde något fel, ren otur), min frusna hund eller jag som trodde att jag aldrig skulle se hunden igen...
Så nu är jag TRÖTT och ska gå och lägga mig!

Natti natti
 
Sv: Mardrömsnatt!

Näe usch! verkligen mardrömsnatt!

Men tur att det löste sej!!
 
Sv: Mardrömsnatt!

Tur att allt löste sig:bow:
Hoppas att hon inte hann träffa någon hanhund under sin utflykt:crazy:
 
Sv: Mardrömsnatt!

Tur att det gick bra då..! Har hänt ungefär samma för mej, fasst det var en kanin :smirk: Men man får världens ångest :crazy: Inge kul när nått sånt händer...
 
Sv: Mardrömsnatt!

vilket skräckscenario :ekk:

jag vet inte vad som skulle kännas värst, för hundägare eller dom som har ansvart för hunden.. :crazy: :(

Tur iallafall att det gick bra.. inatt som kommer kan du nog sova bättre..
 
Sv: Mardrömsnatt!

ja, det hoppas jag också. Fast alla andra hundar var säkert inomhus, och inga grannar finns i närheten av detta stället sån tur är.
 
Sv: Mardrömsnatt!

Vi mådde nog lika dåligt bägge två. De stackarna känner ju inte mig och hade ju ingen aning om hur jag skulle reagera när de ringde.

Sov som en stock till 3.30 inatt då ringde grannen som hade synpunkter på buller i staller. En av pållarna lekte lite väl häftigt med sin trädgren som är uppbunden i boxen, den dunsade mot väggen, lät som en sparkande häst. :crazy: Jag var så trött så jag hade inte hört nått..
 
Sv: Mardrömsnatt!

Jag var hundvakt år en väns bordercollie och hon är det snällaste som finns.
Hon och min hund var ute på vår tomt och lekte och så kom grannens flat och tryckte till Kajsa(bordercollien), hon blev så rädd så hon drog.

Jag trodde med att hon skulle "göra en Lassie", och var borta hela natten. Det var verkligen hemkst och jag grinade nästan hela natten.
På morgonen vid 5 snåret så satt hon utanför min dörr.
Jag blev överlycklig, men hon hade haft det jobbigt och måste ha gått en massor , för trampdynorna blödde på henne.

Men jag tackade någon "där uppe" för att hon kom tillbaka.
 
Sv: Mardrömsnatt!

Ja, det är helt otroligt vad de kan hitta! Min hade lämnats där vid 12-tiden och alltså inte varit där många timmar när hon stack så jag var säker på att hon skulle vara halvvägs hem. Tänkte lägga efterlysning här att alla skulle ut i skogen och skrika: "Puckot var e du?"
Nu lever hon upp till sin smeknamn Puckot i alla fall. ;)
 
Sv: Mardrömsnatt!

Vilken tur att hunden kom tillbaks. Man blir ju alldeles till sig av oro. Det värsta är ju att man hela tiden tänker på ifall nåt hänt, så inte hunden ligger och lider nånstans.
Men skönt att den kom tillbaks.
 
Sv: Mardrömsnatt!

Ja, under den natten såg man henne i alla möjliga situationer. jag hade hellre hittat henne död än att fått leva i ovisshet...:crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 038
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 745
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 017
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp