Mardrömmar?

Tassetass

Trådstartare
Tror ni katter kan drömma mardrömmar? Isola kan ligga i godan ro och sova, sen rycker hon till lite, skriker rakt ut och vaknar och ser helt förtvivlad ut. :crazy: Aldrig sett en katt göra så.

Någon som har en teori?

Sv: Mardrömmar?

Mina föräldrars katt, kraftigt överviktig, låg och sov på mammas mage. Helt plötsligt morrar katten till och gör en rivstart iväg. Dom märkena mamma hade efter kattens klor då var inte små.

Så ja, jag tror nog att dom kan drömma mardrömmar.

Aj aj aj :crazy: Tack och lov gör Isola aldrig så, hon bara vaknar och ser helt förskräckt ut. Ibland resulterar det i att hon ramlar ner från var-hon-nu-ligger, oftast TV:n. :angel:

min katt brukade fräsa åt mig i sömn ibland..
han lyfte på huvudet (och blundade) och fräste och sen la han sig ner igen och sov vidare..
jag blev skiträdd första gången.. så ja dom drömmer nog mardrömmar ibland

Uj ja, klart de kan drömma mardrömmar. Min Tipex gör det ett par gånger i veckan. Ligger och gnyr och fräser. I bland kommer hon jamande från ett annat rum och vill bli upptagen och kramad. Hon slutar inte gny och jama förrän jag håller henne så hon kan sätta huvudet under mitt hår och känna sig trygg. Så ynklig :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
415
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Husvagnsrenovering
  • Tapeter tapeter tapeter

Hund, Katt, Andra Djur