Markbom i galopp..

E

Estelle

Hur långt ifrån hindret ska man lägga den nu igen ungefär ? hindret är ungefär 1 m. JAg måste träna upp min avståndsbedömning nämligen :smirk:
 
Om du hoppar i relativt lugn och balanserad galopp ska du lägga den ca 2.80 från hindret. Givetvis kan du ändra om det inte passar din häst, det viktiga är ju att det känns som bommen är till hjälp och inte ivägen för att avståndet inte stämmer.
 
Det är olika från häst till häst...
men kanske du kan titta på när hästen hoppar utan bom först och kanske se vart den borde ligga.
Men 2.80 är väl vad som gäller generellt...
kram
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: zarmino
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 053
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 951
Senast: JohannaB
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 677
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp