Markduk. fiberduk. Rätt duk?

Sv: Markduk. fiberduk. Rätt duk?

jag frågade pojken som är snickare,

svar: Johan Adam (JA) :rofl:

lägg på minst 20 cm grus la han till efteråt.

Det låter bra. Jag hade tänkt 15 cm grus, men kanske ska ta till lite mera då. Det är lika bra att göra det ordentligt med en gång.
 
Sv: Markduk. fiberduk. Rätt duk?

Det bästa är ju för dukens hållbarhet att det är så jämnt under som möjligt, men det kan vara svårt just i hagar.

Jag la medvetet på den INNAN det blivit ngt upptrampat.

Var igår o tittade på nybygge av ett mindre stall.
De använde samma duk som jag köpte, men har singel ovanpå o plattan ska gjutas i dagarna.

boxarna blir 3,75 X 3,75. det ska väl räcka för framtida ev. ändrade boxstorleksregler:crazy: sorry för OT.
 
Sv: Markduk. fiberduk. Rätt duk?

Marken är ganska jämn. Han har ju tagit bort det lösa lagret med traktorskopa. Hästarna går inte i den hagen förrän den är grusad. Håller på och kollar upp gruspriser just nu.
Matte är inte min starka sida, men jag räknade ut att jag behöver ca 16 m3 till 110 m2. kan det stämma? (med ett bärlager på 15 cm)
 
Sv: Markduk. fiberduk. Rätt duk?

Var på Valla idag o deras stallplan är nog grusad med 0-8

Det blir säkert skitbra för dig o pållarna.:bow:
 
Sv: Markduk. fiberduk. Rätt duk?

Ja. Jag håller tummarna för att jag ska hitta någon som kör ut till ett hyfsat pris nu bara. :)
 
Sv: Markduk. fiberduk. Rätt duk?

4 är starkast.
1 är sån markduk man köper till trädgårdar, trådgårdsgångar och liknande.
 
Sv: Markduk. fiberduk. Rätt duk?

Nu är jag halvvägs i alla fall!:laugh:
Har fått ut 100 m2 markduk och ett lass grus ovanpå. Ett lass räcker dock inte så jag får beställa ett lass till. Ska försöka få tag på en bid markduk till först. Då blir det nog jättebra.
Men ett lass är precis utkört på duken. Vad skönt det känns att den här vintern inte blir lika lerig som förra.
Någon skrev innan att duken var mycket dyrare än gruset, men för mig är det definitivt tvärtom. Gruset 4 ggr dyrare än duken. Men det är det värt.
Jag är verkligen urtrött på lera.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 658
Senast: Lhas
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 083
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 550
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 488
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp