Markerar revir... mot "ägarna"

Casper

Trådstartare
HUR reagerar ni el gör ni mot en hund som kissar/skvätter över ert kiss om ni nu skulle behöva göra era behov ute om man säger så :p

Gör ni ngt över huvudtaget el sätter ni hunden på plats med ord o inga visor??
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

frågan förutsätter att hunden verkligen markerar (ett annat?) revir och det tror inte jag att de gör. jag har aldrig märkt att den som kissar överst skulle ha en högre rang än den som kissat först, när jag tittar på förhållanden hund-hund. människors urin doftar säkert helt annorlunda så att hunden skulle uppfatta människourin på samma sätt som den uppfattar andra hundars urin låter väldigt långsökt.

överhuvudtaget blir jag lite brydd när det pratas att man ska korrigera "uppstudsighet" utan att ha belägg för att hunden verkligen försöker klättra i rang.
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

vi e nog inne lite på samma spår du o jag.. jag tror nog att rangen i "familjen" läses/styrs upp på andra sätt/bättre sätt..

men jag hör gärna vad ni andra oxå säger??
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

men tror du att hunden försöker klättra över dig eller andra hundindivider när den kissar över? handlar det verkligen om det?

min uppfattning är att den som kommer fram först till fläcken också kissar först och att olika fläckar är olika intressanta för hundarna. min hanhund är t ex mer intresserad av löptikdoft än min tik, därför kan det hända att han kissar sist trots att han kom fram till fläcken först, helt enkelt för att han luktade på fläcken lite längre än tiken.
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

hunden i fråga har ALDRIG visat tecken på dominans alls hos mig. Detta är en av mina hundar som jag lämnat ut på foder... och fodervärdarna anser att detta är FEL FEL FEL av hunden..

Ingen av de hundar jag haft har visat sig sätta sig upp mot oss även om dom "kissat" över andra hundar el en annan heller för den delen..
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

inte jag heller men ärligt talat så tycker jag att behandligen hunden fått är fel och känns inte bra..:(
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Så idiotiskt! Hunden solidaritetskissar förmodligen där husse/matte kissat och blir nog både förvirrad och nedtryckt om den bestraffas för det. Detta eviga "rangklättrar"-pratet gör mig snart galen, ursäkta! Kan du inte tala om för fodervärdarna att dom inte får bete sig så mot din hund??
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Jag bryr mig inte.

För många år sedan hade min ena bror en hanhund. Han kissade över brorsan en gång. Brorsan drog fram snorren och klämde ut en droppe till efter hunden :D :p
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Fast kom på en sak. Jag bryr mig inte. Men skulle en hund gå fram till mitt kiss, så skulle jag nog bara säga nej gå bort. Just för äcklighetsfaktorn och de inte behöver gå i mitt kiss :angel:
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Så idiotiskt! Hunden solidaritetskissar förmodligen där husse/matte kissat och blir nog både förvirrad och nedtryckt om den bestraffas för det. Detta eviga "rangklättrar"-pratet gör mig snart galen, ursäkta! Kan du inte tala om för fodervärdarna att dom inte får bete sig så mot din hund??

jag blev sån :eek: i ansiktet när detta skedde!! det har kommit fram en massa saker nu som nästan knäcker mig.. och det går ju inte att ta sig ur en fodervärdsavtal.. :cry:
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

jag blev sån :eek: i ansiktet när detta skedde!! det har kommit fram en massa saker nu som nästan knäcker mig.. och det går ju inte att ta sig ur en fodervärdsavtal.. :cry:


Ska tex hunden ställas ut eller göras annat med?
Kanske du kan säga att du vill inte veta av att de gör dumma saker som märks på hunden om den tex ska visas.
Ja låter kanske löjligt, men försöka kan man ju.
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Vadå, man kan ju ta sig ur fodervärdsavtal med häst, så varför inte med hund? Man har väl uppsägningstid osv, men annars?
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Ska tex hunden ställas ut eller göras annat med?
Kanske du kan säga att du vill inte veta av att de gör dumma saker som märks på hunden om den tex ska visas.
Ja låter kanske löjligt, men försöka kan man ju.

Jajjamen! det ska han, han ska ställas och tävlas mkt så länge han tycker det e kul.. han tog sitt andra cert igår :laugh:

Dom har nekat mig en gång att tävla honom två dagar i sträck och då ska jag egentligen kunna bryta/häva avtalet om jag förstått det rätt men hur tusan ska jag kunna bevisa detta liksom?:confused:

Det sista jag hörde va att dom blivit erbjudna 5000kr för att "titta bort" om han paras "grannens" blandrastik:cry: det har bara blitt för mkt nu..:cry:
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Det sista jag hörde va att dom blivit erbjudna 5000kr för att "titta bort" om han paras "grannens" blandrastik:cry: det har bara blitt för mkt nu..:cry:

Om de nappar på det så har de brutit mot fodervärdsavtalet. Likaså att inte tillhandahålla hunden när du ska ställa ut.

Har du pratat med SKK:s jurister om vad du kan göra?
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Jajjamen! det ska han, han ska ställas och tävlas mkt så länge han tycker det e kul.. han tog sitt andra cert igår :laugh:

Dom har nekat mig en gång att tävla honom två dagar i sträck och då ska jag egentligen kunna bryta/häva avtalet om jag förstått det rätt men hur tusan ska jag kunna bevisa detta liksom?:confused:

Det sista jag hörde va att dom blivit erbjudna 5000kr för att "titta bort" om han paras "grannens" blandrastik:cry: det har bara blitt för mkt nu..:cry:


Fast måste du bevisa sånt? Jag menar, har du sagt han ska tävla så ska du kunna ha med honom. Nekar de dig, så bryter de avtalet. Säg det till dom.



Sen skulle jag själv kunna gå med på om tex fodervärden vill att hunden bara är borta tex en dag, men då ska det också kännas bra för övrigt. Men tycker jag fodervärden verkar som din, då hade jag inte gett mig.

Grattis till Certet :bump:
 
Sv: Markerar revir... mot "ägarna"

Hur vet du att den markerar revir MOT ägaren, och inte MED ägaren?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 737
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
729
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 908
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp