Marsvin utomhus

M

Marie_C

Jag undrar om någon har erfarnehet av att ha marsin utomhus. Jag har ett litet djurstall som jag har tänkt att några av mina marsvin ska få bo i. Ska köpa grislampor och håller på att bygga boxar till dom nu. Min get, mina kaniner och mina duvor bor också därinne.
 
Har hört att de klara kyligt om det bara är torrt o vindfritt-för i peru (ursprung) så är det kallt typ minus på nätterna då de sover i hålorna.
har de bara halm o vänjer sig sakta så ska det nog gå. Kompisens marsvin bodde med kaninerna på inglasad balkong vår-höst tills det var 5+ på dagarna.
 
Ja bara dom har det torrt och vindfritt går det bra! Några av marsvinen bor ute i djurstallet, däribland ungarna. Och det utan problem. Det är jättevarm i deras hus för dom är flera styckan. Ska ju som sagt köpa värmelampor nu så det är varmt hos dom även när det blir kallare ute.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 611
Senast: gammalek
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 555
Senast: KesoNeso
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
507
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp