Marsvinsras?

Beccan89

Trådstartare
Jag har två små marsvinshonor och dom är 5-6 månader gammla nu.
Ett "problem" Har inte den blekaste aning om vad dom är för raser!

Nån som kan hjälpa mig?
Har försökt kolla på nätet, men tycker det är svårt att hitta rätt.;)

Tuffsan:
IMG_0030.jpg

Mimmi:
IMG_0033.jpg

Tacksam för svar :)

Sv: Marsvinsras?

Jättefina djur, speciellt den långhåriga, blev helt kär i henne.

Hona är en Coronet heter det. föder själv upp sådana. Kika gärna på min hemsida www.freewebs.com/coronasmarsvinsmf363/

Den andra ser lite ut att vara en blandras av något slag, du har inga fler, kanske lite bättre bilder på henne?

Hon skulle kanske ev kunna vara en Lakeland, men som jag skrev är det svårt att se på bilden.

Ja.. jag håller nog med, kan också vara en pet.

Pet är det alldeles säkert. Men den är släthårig och flerfärgad dvs en nonself. Den skulle kunna gå att ställa ut som nonself om man kände för det. Men man skulle ju hamna sist i hela utställningen fast då på grund av att den inte håller standarden.

Okej, men då har jag äntligen fått reda på vad de är för raser (åtminstone säkert med ena)

Tack för hjälpen=)

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
526
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
380
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 825
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18