Martingal med resår.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 322
F

Fladde

Är ute efter en Martingal med resår som är gråt någon som, vet var dom har såna?
Tackar på förhand :bow:

Sv: Martingal med resår.

En martingal med grå resår?
Hmm.. har sett beige, svart, grön, vinröd, blå...
men aldrig grå faktiskt...? Du har ingen sadelmakare i närheten som man sy upp en på beställning?

Martingal med resår..?? Var är det resår någonstans ? Var finns dom ??

Dom finns att köpa lite överallt, dock verkar grå lite svår att hitta som tråden antyder...

Resåren är (på dom jag sett i alla fall) på den delen som går till tyglarna (som avslutas i ett par ringar som man har runt tyglarna..). Hoppas du förstod min förklaring :o Blev kanske lite virrig. :crazy:

såg en på pingstävlingarna på strömsholm i våras, en capone tror jag det var, med grå resår!

Sorry,,,din länk funkar inte..heter den något annat.
Är mkt intresserad av en martingal med resår. !

Nu funkade det..Tack.!
Men jag fattar fortfarande inte vilken det skulle vara.. :confused:
Den med hel platta på, vad är dom bra för. ? Har sett många hoppryttare på TV ha såna..

kollla på förbyglar och den tredje finns i grått

Denna:

http://www.kingssaddlery.se/KingsSaddlery/images/shop/martmresårstor.jpg

Men här är dock inte resåren så som jag menade utan på den delen som går mellan benen på hästarna, om du förstår hur jag menar. Gällande den med platta så finns det olika beskrivningar beroende på vem man frågar. Jag har hört att den ska vara för att hästen inte ska kunna bita tag samt att plattan ska "bromsa" lite mot hästens hals... Har dok ingen egen erfarenhet av en sådan...

Ja, men då kanske en sån med platta skulle vara något för mig, för grejen är den att min häst gör något slags konstig släng med huvudet ibland i galoppen och då får han in remmen som man trär tygeln i sen i munnen och då sitter han riktigt fast, och har fått panik flera gånger plus att han river sönder sig rejält i munnen. Men den plattan i mitten så kan han ju inte slänga ner huvudet emellan så och få in den delen i munnen...Kanske sån jag ska ha.!

Det är inte den jag menade utan en med resår på sidorna och den ligger under Förbyglar

Nä, det vet jag. Men vi skickade ju samtidigt, och jag letade upp en martingal med resår, inte en förbygel, eftersom det var en martingal med resår som sudd var nyfiken på (och det var en martingal tråden handlade om från början). :idea:

Här är en till martingal med resår (från Börjes):
2302.jpg

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
283
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka