M

malört

Hur vet man att en martingal är rätt anpassad? alltså längden.
 
Har hört att ringarna ska (när martingalen är sträckt) gå upp till mankens höjd om man håller dem rakt upp från bringan. Men det beror väl lite på hur hästen håller sitt huvud vanligtvis oxå skulle jag tro, den ska ju bara känna av martingalen när den kastar upp huvudet. Har själv ingen erfarenhet av martingal men det är vad jag lärt mej.
 
Sv: MARTINGAL

Ringarna ska gå upp till ganahcerna på hästen när den är sträckt. :bump:
 
Sv: MARTINGAL

Ska och ska....
Jag har min martingal så pass lång att när hästen står med normal huvudföring på helt fria tyglar är "stropparna" inte spända. Skall bara spänna om huvudet åker upp över normal höjd så risken finns att man får en näsbränna:D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
385
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var inne på FK's sida... än så länge är det enbart pensionen som kommer på måndag... 5784, räcker till hyran och nästan... halva...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är stor skillnad på att bygga banor inomhus och utomhus – det vet banbyggaren Fredrik Malm. Här berättar han om hur han anpassar sig...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej, tycker ni det skulle vara konstigt att ha förbygel även att hästen inte behöver? Min ponny har en vanlig martingal, men när hon rör...
2
Svar
34
· Visningar
2 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp