Maskiner och inte vara hemma

Har nya maskiner och är inte speciellt bekymrad över vattenskada eller brandrisk.

Brukar ofta sätta igång diskmaskinen innan vi går och lägger oss. Den öppnar luckan och stänger av sig själv när den är klar. Om något är fel (dvs nån felkod aktiveras) slår den av efter en stund om man inte reagerar.

Tvättar ofta nattetid eftersom det är billigast då. Tvättmaskinen är tystlåten, skulle det mot förmodan börja brinna räknar jag med att brandvarnaren väcker mig.

Torktumlaren kan jag sätta på och sedan gå iväg medan den håller på, dock känner den av när tvätten är torr och stannar då.

Ugnen vill jag inte lämna på utan att jag är hemma, har varit med om att bakplåtspapper fattat eld då det nuddat ugnsväggen vid tillagning.
 
Brukar köra diskmaskin, torktumlare och tvättmaskin, slowcooker m fl när jag inte är hemma.
Däremot inte när vi sover pga brandrisken.

Laddar mobiler gör vi dock nattetid..måste nog se över det nu.
Det gjorde jag med mobilen förr men nu ser jag till att ha den laddad så att det räcker över natten och så laddar jag mobilen i köket på morgonen medans jag fixar/äter frukost. Det fungerar bra.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 180
Senast: Hoarfrost
·
Hemmet I förra veckan installerades äntligen den begagnade diskmaskinen som jag fick för flera år sedan. Första gången jag körde den så betedde...
Svar
7
· Visningar
750
Senast: corzette
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Dorinda
·
Hemmet Hörde något hemskt idag. Finish har tydligen slutat tillverka diskmaskinspulver! Min värld rämnar. Vad finns det för fler tillverkare...
2
Svar
39
· Visningar
1 385
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp