Bukefalos 28 år!

Massage/träning vid förkylning

cambodia

Trådstartare
Om vi bortser från Covid och att man inte ska gå någonstans med förkylningssymtom just nu - säg att man testat sig negativt.

Hur är det egentligen med det här? Är det farligt att få massage om man är förkyld, till exempel har ont i halsen men ingen feber?

Att man inte ska träna förkyld vet jag, men finns det några grader där? När man lixom kan träna ändå?

Jag ska börja träna för första gången i mitt liv och sånt här tycker jag är så svårt...
 
Vid halsont bör du ta det lugnt med träning, medans endast lite lätt rinnsnuva är mer okej att träna med. Massage beror på vad du menar för massage, mjukare tex spamassage är inte så farligt även om du är lite sjuk. Men djupare massage, thaimassage, bindvävsmassage mfl skulle jag undvika vid förkylning.

Träna som du vill, men ta det lugnt om du känner dig krasslig, pressa dig inte om du är sjuk.
 
Om vi bortser från Covid och att man inte ska gå någonstans med förkylningssymtom just nu - säg att man testat sig negativt.

Hur är det egentligen med det här? Är det farligt att få massage om man är förkyld, till exempel har ont i halsen men ingen feber?

Att man inte ska träna förkyld vet jag, men finns det några grader där? När man lixom kan träna ändå?

Jag ska börja träna för första gången i mitt liv och sånt här tycker jag är så svårt...
Jag skulle vänta tills jag bara hade "restsymtom" kvar. Ont i halsen hade jag inte velat ha vid träning/massage.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 377
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 078
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 298
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 396
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp