Massera med liniment

Zolimita

Trådstartare
Tänkte att min äldre dam ska få bli lite bortskämd och få benen masserade med liniment efter ridturerna.Kan det vara bra eller är det att kasta bort pengar i onödan? Ska kanske också tillägga att hon har fina ben och rids endast lätt arbete.Vill ju att hon ska få fortsätta vara pigg och fräsch länge. :)
 
Tjae..Om du rider hårt kan du juh massera in lite liniment, eller om du vill kyla ner benen i vatten bara?
Jag använder bara liniment vid hård ansträngning och försöker hellre kyla benen med vatten då jag ridit. Funkar bäst på min pålle. Rädd för blistringsskador också då han har lite sånt sedan han var travhäst. :(
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 460
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Fazeem
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 262
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp