Måste bara få berätta..

S

SessCa

..Om våran katt!

Vi har en liten katthona på 4 år. Vi fick henne som 1 åring av ett par som inte ville ha henne kvar. En katt helt vanlig katt. Ingen stamtavla eller så.

Lilla turbo har haft väldiga problem med att ta kontakt med människor. Hon kunde attackera oprovocerat och ville inte ha något med oss att göra. Men vi lät henne vara för sig själv och hoppades att det skulle bli bättre.

Så för några veckor sen så började vi misstänka att hon hade gått och blivit med bebisar. En olycka då hon är innekatt.
Och mycket riktigt. 5 små kattungar har vi fått. dom är hela 5 veckor gammla nu och söta som få! :love:
Vi var alla enade. Kattungarna ska avlivas!! Vi ville inte riskera att dom skulle sluta som sommarkatter el dyl.

Men min bror gick bakom ryggen på oss. La ut en annons med Turbos Historia. Och satte ett pris på 500:- katten plus ett krav på att han skulle få följa hur det gick för dom små. När kattungarna föddes hade vi redan 20 köpare på dom 5 små ängalrna!

Jag vet att många tycker att 500 är ett ohyggligt lågt pris för en katt, medans andra tycker det är dyrt. Och jag kommer väl få en och annan paj i huvudet för att vi höll dom små vid liv.
Och det jag ville få sagt är väl att det inte är omöjligt att hitta bra hem åt dom små katterna om man bara försöker.

Dessutom har turbo dom sista veckorna blivit en helt annan katt. Nu kommer hon till och med frivilligt och lägger sig brevid. myser och kurrar. :)
 
Hon lyckades med att ramla ner från våran balkong och var borta ett par dagar. :crazy:

När hon kom hem var vi så lyckliga för att hon överhuvudtaget levde och var oskadd, att vi inte hade en tanke på att hon kunde vara med bebisar.

Men nu ska hon iaf in och stereliseras, för säkerhetens skull. :)
 
Uhhh förespråka inte huskattsavel, eller rättelse berätta att det är "lätt" att sälja huskattsbebisar. :crazy: Tyvärr så är det fler som kan få för sig att göra som du (men mer medvetet kanske) Just nu är sveriges katthem överfyllda med dräktiga honor och kattungar, som det kan vara ganska lätt att hitta hem till men när de är över typ 6 månader vill ingen ha de längre. SUCK! Förstår inte denna hysteri över kattungar.

Jättebra att ni iallafall tar ganska bra betalt för ungarna, och att ni inte avlivade dem. Ni kommer väl att vaccinera dem innan lev och låta de vara hos mamma tills de är 12 v? Och den är det kanske dags för kastrering av mamman :)

Lycka till med bebisarna!
 
Om du läste vidare så ser du att vi ska kastrera henne så fort bebisarna har åkt. Och som sagt var det en Olycka.
Hade inte min bror funnits hade dom små fått avlivas. Eftersom vi själva inte tycker att det är rättvist när det finns så många katter utan hem.


Och självklart kommer ungarna få stanna tills dom är 12 veckor. Och dom skall även vaccineras. Tro inte att vi ansvarslöst släpper iväg dessa små änglar vind för våg.

Min bror som håller i det här har väldigt höga krav på köpare. Och dom 4 som skall köpa bebisar är helt underbara människor. Dom har vart här flera gånger och besökt så vi fått lära känna dom ordentligt. och alla är glada över en fortsatt kontakt, så vi kan se hur dom små bebisarna utvecklas. :)

En av kattungarna skall jag behålla själv. Även om jag var emot det från början. Men den lilla har vart väldigt sjuk sen han föddes och vart mycket mindre än dom andra.
Han hade otroliga problem med en svullen mage och hade jätte ont. Men tack vare vår duktiga veterinär mår han nu bra och leker med sina syskon. :)
 
Det var inte riktigt menat som kritik mot dig... :o Därav att andra gör det "mer medvetet" Missade att hon skulle kastreras men läste däremot att det var en olycka.

Lycka till med bebisarna...de kommer säkert få toppenbra nya ägare (och får ni några över :) får du gärna hänvisa dem till mig, jag har två kattungar hemma med fd hemlös mamma)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Bison
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 279
Senast: Ponnyfoton
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 490
Senast: kolblakkur
·
Katthälsa Det visade sig att min ena katt har njursvikt, försökte fasa över honom på njurfoder men han blev jättedålig, fick springa till toan 10...
Svar
18
· Visningar
3 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp