Måste bara fråga..

myfairlady91

Trådstartare
jag funderar på att starta eget företag. En av tjänster som jag tänker erbjuda är att köra folk/hästar till tävlingar etc. Jag undrar vad ni hade varit beredda att betala för en sådan tjänst.. Vad skulle man kunna ta betalt? Använder såklart eget transportmedel..
 
Svårt att säga vad du skulle kunna ta. Du får ju tänka på att stanna eh hel dag kanske på en tävling om du oxå sla sjuts hem hästen? Själv så transporterar jag hästen själv till tävling.
 
måste du inte ha någon form av transportfirma för det??
 
Jag tror det är en "orimlig" tjänst, tyvärr. Om du ska kunna ta betalt per timme (inte svart!) + bensin + ersättning för utrustning/slitage, så rusar kostnaden snabbt upp i tusenlappar!
 
Vad ar eget transportmedel och hur manga hastar kan du ta med? hur langt ar du villig att kora? Har du forsakring ifall nagonting skulle handa?

Jag har massor med fragor. Jag tror dock inte att du far nagra stammisar, utan det blir val mest folk vars transport fatt punktering pa morgonen av tavlingen...eller vars bil inte startade.
Jag skulle aldrig betala mer an 300:- for att aka till och fran en tavling, med 1 hast i karran.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 005
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 316
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 291
Senast: Buck
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 897
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp