Måste få dela med mig

Varmblod90

Trådstartare
Är så glad över min gosse så det är inte klokt! Är så stolt över honom.
Han har verkligen utvecklats och blivit en helt underbar hund.

Igår kväll så gick vi till sjön som ligger någon km från där vi bor. Gick först ut på bryggan, ville se hur han reagerade på den. Eftersom bryggor gungar och för med sig en massa gnisslande oljud. Med detta bekom inte Atlas ett dugg, som jag ändå förväntade mig. Men blev ändå ännu mer stoltare över honom.

Lite bilder från bryggan
25651_399869029856_572584856_3686665_1688712_n.jpg

25651_399869039856_572584856_3686667_5892505_n.jpg

25651_399869049856_572584856_3686668_258980_n.jpg

25651_399869974856_572584856_3686725_6149038_n.jpg

25651_399869994856_572584856_3686727_6842826_n.jpg

25651_399872079856_572584856_3686839_6209897_n.jpg

Och innan vi gick hemåt stannade vi till vid badplatsen där han hittade en stor pinne i vattnet som han ville dra upp

Bilderna på det, i nästa inlägg

Sv: Måste få dela med mig

Naw vad roligt att läsa att ni tycker att han är fin:laugh: Nog bli han säkert fin när han har vuxit färdigt:D

Vilken tjusig vovve :)!

Krävs det mycket borstande och fixande för att hålla pälsen i ordning?

Tack =)

Jag borstar igenom hela pälsen en gång i veckan, räcker gott och väl. Ibland kan det bli att jag ta och snabb borsta honom mellan dessa ggr om jag ser att pälsen är lite små tovig. Men så länge man håller pälsen borta från tovor så är pälsen inget stort problem :)

Så vacker :love:
Jag gillar hundar med mycket lurv. Skulle så gärna vilja ha en collie men då en med svart. Jag har för mig at du visat bilder på en svart med lite brunt runt ögonen och den var så fin. Mina nästa hundar får bli en Aussie och en collie :)
(hur ska man hinna med att äga alla sorter man vill ha)

Åh tack:bow:

Ja det har jag nog visat någon gång när jag var som mest aktiv här inne på hund ^^ Måste nog varit Katitzy då? Kanske inte samma bild men ^^http://www.pixbox.se/pic_show_id17538914.html

Precis hur ska man hinna med? Jag älskar ju collien, men så är jag så sugen på att äga en irländsk varghund. Jag är ju rätt ung fortfarande så den hinner jag nog med. Men lär nog bli svårt att släppa collien. Dels så kan man ju rasen och sen är den helt underbar:love: De som säger tvärtom vet inte vad de snackar om, hahaha:p Nä men alla har ju sina smaker =)

Duktig voffis :D :banana:

Och förbannat snygg var han.. Jag som ÄLSKAR trefärgade Colliesarna, men han är en praktexemplar. Jag föll för honom, tror det var tack vare filmen ;) :p

Duktig voffis :D :banana:

Och förbannat snygg var han.. Jag som ÄLSKAR trefärgade Colliesarna, men han är en praktexemplar. Jag föll för honom, tror det var tack vare filmen ;) :p

hihi vad glad jag blev över att läsa ditt inlägg :D Både jag och Atlas tackar och bugar för denna fina kommentar:bow:

Han är väldigt speciell och det ser man i filmen ^^

Han är skitsnygg! Hans färger ramar in ansiktet jättefint och han ser riktigt mmmhhh ut :p

Åh vad roligt att höra :D Då kanske jag inte gjorde ett dumt val att välja honom i kullen. Där han enligt mig var den bästa och rejälaste hanen:D

MrsScabtree:Tack:laugh::laugh:

Jag gillar inte collisar men det var nått med din som gjorde att jag föll pladask..han ser så livsglad ut i hela sitt sätt o dessutom otroligt vacker!!:love:

hihihi då är det ju lite som en ära för Atlas ^^ Han tackar;)
Denna hund är inte som de andra collie jag träffat eller vuxit upp med. Han är så positiv och glad på allt. Helt underbar liksom:love:

Det har jag :laugh: Men bor hemma och mina föräldrar tycket dom är för stora och håriga:cool: Jag får nog skaffa en när jag flyttar hemmifrån:)

aha okej, det är rätt vanligt att folk brukar tänka så, i alla fall den håriga biten ^^ haha :p Det gör du rätt i, det är en underbar ras om man köper den från rätt ställe ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Som så många andra har gjort tidigare så vill jag också gärna starta en uppföljningstråd om min vovve. Även om det känns som flera har...
Svar
19
· Visningar
1 695
Senast: Varmblod90
·
Ridning Efter all skitt som har varit senaste tiden så här det hänt något med min ridning. Ni minns nog tråden med bilder som jag hadde på gnägg...
Svar
15
· Visningar
1 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka