måste fråga en prisfråga

Seabaz

Trådstartare
Priser och samvete ;)

Jag har blivit erbjuden att få köpa en sadel. En sadel jag vet att min häst kan ha för jag har lånat den förut.
Bommen på sadeln går att vidga och antagligen kommer jag behöva göra det nu för hästan har växt.
Den är också i behov av omstoppning.

Den har säkert 7-8 år på nacken men lädret är kanon och det syns inte att den är så gammal.

Den är av märket Kieffer och det är en allroundsadel.

Vad skulle ni ge för en sådan sadel? Till saken hör också att jag VET att den som har sadeln nu har "fått" den av en gamml man som hitta den i sitt gamla stall. Jag var med när hon fick den.

Jag ska få köpa den men hon har inte sagt nåt pris än.

Vad är sadeln värd tycker ni och vad skulle ni max betala om ni visste det jag vet.

Sv: måste fråga en prisfråga

Lite OT, men ska du ta hem din lille häst igen? :) :love:
Eller har jag missuppfattat? :o

HEJ skulle betala 3000kr ...keiffer är en kanon sadel och en dyr sådan

Kieffer är väl ingen super dyr sadel jämfört med andra:confused:
Lädret är det som är kvalite i kieffer, allt annat:eek:
Har hört från sadelmakare att kieffer inte är kul att stoppa om, men dom gör det naturligtvis.

Baserat på det du vet och att det är en kieffer som är gammal (dvs ännu fler av deras dåliga egenskaper finns i sadeln:devil: ) så hade jag i din sits inte betalat mkt. Det kostar ju också att stoppa om och värma bom (förresten går det att värma om dom gamla kieffer sadlarna) Max 1500:- och hade hon fått den helt gratis så hade jag inte ens betalat det, ni är väl kompisar:)

Håller med. Kieffer är inte bra kvalite....
Kolla så sadeln inte är sned!

Stenbergs är jätteduktiga på att få en Kieffer att ligga perfekt :D

Våran, enligt vissa, urgamla och inget värd, stoppade och värmde dom om så den nu passar Lippan perfekt.

Trots att den är runt 18-20 år gammal, är den i bra skick i bra kvalitetsläder.

Vi köpte den för 5 500:- för 7 år sedan.

Har du fått hem hästen ??

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: Tora
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 504
Senast: sthu
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 448
Senast: caballus
·
E
Islandshäst Hallå! (: Nu kommer alla som läst detta skriva "prata med en tränare" osv. Men kruxet är att jag nu behöver alla tips jag kan få, jag...
Svar
19
· Visningar
2 286
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur