Måste ha kondis innan sommaren!!!

K

Kharachi

Några bra tips på hur ja fixar de...

Jobbar från 06.30 - 15.30 och måste ha bilen dit :( då de e typ två mil enkel resa... sen går ja tre km in till stallet å fixar å rider, men sen när ja e hemma igen så e ja helt slut å vill bara gå å lägga mej... egentligen skulle ja faktiskt kunna gå ut å springa men hur ska ja göra för att orka och få motivation till de :confused:

De e så att ja ska ställa ut min sköthäst till sommaren och då måste ja ha ork att springa fort, då hon ska showa och verkligen ska visa upp sej... får ju inte bli hängandes i grimmskaftet för då rasar ju hennes poäng...

Hjälp mej hitta motivationen!!!

Sv: Måste ha kondis innan sommaren!!!

Där har du ju motivationen: Att få så bra kondis att du inte hänger i hästen och sänker poängen!

Kan du inte jogga till och från stallet?

jo ja känner för de, men jag hoppar av där på vägen hem från jobbet å då har ja ju alltid ryggsäcken me mej å jobbarkläderna... de e rätt tunga i sej, men ja brukar gå rätt fort till musik å ja funderar på att köpa ett par stavar (kärringvarning??) de e ju lättvindiga att ha me sej...

jo ja känner för de, men jag hoppar av där på vägen hem från jobbet å då har ja ju alltid ryggsäcken me mej å jobbarkläderna... de e rätt tunga i sej, men ja brukar gå rätt fort till musik å ja funderar på att köpa ett par stavar (kärringvarning??) de e ju lättvindiga att ha me sej...

Jag tycker att du ska slänga av dig alla väskor direkt när du kommer hem o jogga en skitsnabb men kort runda på en gång innan du hinner sätta dig ner. Kanske efter att ha druckit ngt typ energidryck. Sedan hem o ta en varm dusch.

tänk på att börja lugnt ibörjan! jag vet inte hur din kondis är nu, ,men om den är riktigt kass: nöj dig med att springa 1-2km i början, eller någon annan sträcka som du VET att du LÄTT orkar. Det är oftast det enda som krävs(för mig iaf:D men så är jag också springtokig...)
i början ska man vara nöjd att man ens sprang!
lycka till!

jag går ju varje dag (typ) in till stallet (blir avsläppt på vägen hem från jobbet) sen så har ja börjat denna vecken med att gå ca 10-15 min innan ja går å lägger mej (e ju inge bra att se på tv:n så :D ) Tycker de e lite för kallt för att springa nu när vi fått typ -15 grader här :crazy: (Förra veckan hade vi +10 grader, knepigt väder) men så fort de blir lite varmare tänkte ja att ja skulle springa den rundan på kvällen...

Vill ju börja friskis och svettis oxå, men när ska ja ha tid?! :crazy:

Gå 2*3km varje dag är ju en bra bit. Tycker oxå som nån annan skrev att du kan ju kanske försöka jogga den biten istället. Dock kan det ju bli jobbigt om det är kallt ute o man är svettig när man sen ska vara i stallet. Annars tror jag oxå att det bästa alternativet är att försöka komma iväg ut direkt när du kommer hem eller om du blir avsläppt typ en bit hemifrån istället så kan du springa hem. Försök att då äta nåt under em på jobbet så du håller en bra energi nivå. Om det känns svårt o komma ut o springa så kanske en idé kan vara att ha en motionscykel hemma så man kan trampa lite på. Det är ju speciellt bra om det är så kallt så man kanske inte ska springa. Dock tycker jag själv att det är rätt tråkigt o cykla inomhus.
Du skulle inte typ annars kunna cykla till stallet så du sparar lite tid där som du kanske kan lägga på en träningstur. Det är rätt stor skillnad i tid med att cykla 3km o gå 3 km...
Annars får man försöka satsa lite mer på helgerna. Går du 6 km varje dag o sen springer en sväng lör-sön tror jag att du blir i en rätt bra form.

Ut och gå med hästen när du kommer till stallet kanske? Skritta fram genom att promenera brevid och skritta av med hästen i handen.
Motionscykel inne eller köp ett hopprep och hoppa lite varje kväll!
Köp stavar och kör lite längre pass med dem på helgerna nu när det inte är nåt roligt att jogga ute! Om det är snö, åk skidor!
Motivationen är bara låg innan man har satt igång, sedan går det av sig själv!

Lyckat Till!

Hittade ett träningsprogram i en tidning som ja fundera på att köra hemma... Boot Camp :) De verka riktigt roligt så de ska ja hem å köra ida tänkte ja... Å i gamla häst & ryttare fans de några bra övningar för mage å rygg oxå så tänkte köra Boot Camp varranan dag och de anra övningarna varranan...

Hoppas ja orkar hålla motivationen uppe bara :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
12 073
Senast: SiZo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 498
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈